Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 9.11. jsem si objednala přes oficiální eshop Samsungu nový tablet a k němu příslušenství.
15.11. jsem společnost kontaktovala emailem, že dodané ochranné pouzdro a průhledné pouzdro Notepaper nepasuje
na dodaný tablet, jsou rozměrově menší (jelikož na stránkách byl velmi stručný a nedostatečný popis produktů, jsem se před učiněním objednávky ještě ujišťovala s pracovníkem na jejich livechatu zda-li vybírám správné příslušenství a bude kompatibilní).
Žádala jsem je, že chci špatně dodané věci vrátit a vyměnit za totožné, ale ve správném rozměru na daný tablet.
Následovaly odpovědi, že se tím budou zabývat, předají k řešení kolegovi, apod. Dnes uplynulo 30 dní a pořád věc není vyřízená.
Vždy jim zašlu email a přijde odpověď, že musím vyčkat.
Jsem už zoufalá, neboť mám tablet za 17 tisíc, který nemohu naplno využít, protože nemám k němu příslušenství.
Samsung Galasy Tab S9 FE+ - Tab S9 ochranné pouzdro,Tab S9 průhledné pouzdro NotePaper
Výměna obou pouzder za stejné modely, ale pro tablet S9 FE+
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o., V parku 2323/14, 14800 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň, ďakujeme za zaslaný podnet, obratom sme ho preverili. V tomto prípade bolo zistené, že zákazník predmetný tovar už vrátil, zároveň dostal zľavový voucher 30%, na nákup správneho puzdra Ospravedlňujeme sa za komplikácie a omeškania spojené s riešením vrátenia tovaru.
S pozdravom
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.