Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
udělal jsem objednávku v Alza.cz na elektrokolo SAVA. Kolo mi bylo 3x dodáno poškozené.
1.kolo - přišlo poškrábané, poškozený display, osmy. Díly byly přebalené přes tohle poškození. Tudíž o poškození 100% věděli. Musel jsem kolo zase rozdělat a zabalit. Alza mi slíbila odvoz večer ale lhala, musel jsem si vzít volno, abych jim kolo předal.
2.kolo - opět poškozený display a přebalený, víc jsem kolo nezkoumal. Alza opět lhala a přepravce přijel v jinou dobu a ještě mi volal 10 minut před tím, než byl u mě
3.kolo - to už mi Alza tvrdila, že je případ extrémně sledovaný. Kolo šlo ze Slovenska. Kolo přivezl jiný přepravce, než jsem měl v objednávce. Kolo mělo display Ok, ale v rámu nedržela baterie, bylo poškrábané, osmy a podobně. Už po 3tí byly vady překryty a přebaleny.
Alza mi během této akce několikrát lhala, nekomunikovala, každý na infolince mi říkal něco jiného. 28.11 si převzala Alzaexpress poslední kolo, dnes je 15.12 a stále nemám peníze na účetě. Navíc mi říkali, jak to je sledovaný případ a mohli mi nabídnout ve stejné ceně novější model Sava 29" DECK 9.2+ vel.17"/M. Teď už je kolo samozřejmě dražší a jiné platové podmínky.
Alza tu možná bude tvrdit jak bylo vše ok, ale to je lež. Mám od všeho emaily, fotky, komunikaci na messengeru.
Objednávka 491 235 867, kolo Elektrokolo Sava 29" DECK 9.2 vel 19" /L
Vrácení peněz. Chci vědět, zda je můžu dát na COI. A za celé lhaní, protahování vyplacení peněz. A to, že jsem si kvůli nim musel vzít 2x dovolenou, abych mohl kola vracet a přebírat požaduji kompenzaci a nabídnutí modelu kola Sava 29" DECK 9.2+ vel.17"/M ve stejných platových podmínkách a cenně jako jsem měl původní objednávku(to jsem jim psal taky emailem a nikdo klasicky neodpověděl! Email mám i v odeslané poště)
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Obecně navíc platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli slíbeno, že mu bude případně nabídnuto jiné kolo za stejnou cenu, mělo by se tak skutečně stát.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s nákupem u nás spokojen.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky
Dobrý den, přímo v kolonce produkt uvádím číslo objednávky. Posílám ho tedy znovu 491235867 (Objednávka 491 235 867)
Dobrý den, celý tento případ byl pečlivě prověřen.Dle prověření byla platba za produkt a dopravu proplacena na zaslaný účet dne 12.12. a platba se obvykle připíše do 3 pracovních dní .Pokud se platba nepřipsala, prosím kontaktujte nás emailem nebo telefonicky a zašleme Vám potvrzení o platbě.Komunikace probíhala standartně po celou dobu řešení telefonicky nebo emailem a byla vystavena kompenzace dohromady v rámci řešení případu v hodnotě 4400 kč .Předem děkuji za případnou odpověď a přeji hezký zbytek dne, Adéla, péče o zákazníky
1. kompenzaci 4400Kč? O čem to tu píšete, to není pravda. Dostal jsem slevový kód 400kč(jelikož jsem bral i lednici a naúčtovaly jste mi 2x poštovné 400kč i přesto, že mi infolinka tvrdila, že mi ho pošlete zpět a dostal jsem jen kód, takže tento nepočítám), druhý kód 500kč a 1500kč, to mi dává 2000kč. Kde je ten zbytek tedy? To bych chtěl znovu do emailu v případě, že to zapadlo někde do spamu. Určitě poznáte jaké kódy již byly využity.
2. peníze už přišly ale po lhůtě - a to jsem musel ještě několikrát urgovat... Dokonce jsem poslal číslo učtu a po 3 dnech jste mi tvrdily, že ho stále nemáte. Urgoval jsem tedy několikrát Váš messenger a ejhle, číslo učtu se našlo i emaily co jsem posílal.
3. případ byl extrémně sledovaný dle Vás, proč mi nebyl tedy nabídnut ten model Sava 29" DECK 9.2+ vel.17"/M nebo Sava 29" DECK 9.2+ vel.17"/L. Je to novější model a mohl být nepoškozen. Teď už je dražší a za jiné platové podmínky. To jsem Vám psal ještě před vystavením dobropisu a nikdo se neráčil ani odpovědět.(i před úpravou platových podmínek a navýšením ceny)
4.když objednáváte svozy a doručení zboží, tak bych byl rád: a) aby byly svozy v domluveném čase, když je chyba 100% na vaší straně.... b) doručení zboží službou, co jsem si platil a néé, že mi to potom vozil Toptrans s kterým není domluva nic moc.
Dobrý den, děkujeme Vám za zprávu.Omlouváme se za komplikace, které vznikly při řešení Vaší objednávky a za opakované dodání poškozeného zboží.Pokud krabice nejevila z venku jakékoliv známky poškození, nemůžeme vědět jaký stav zboží se nachází uvnitř.Celý proces řešení s Vámi byl řešen, jak telefonicky tak písemnou formou.Veškeré potřebné informace Vám však již byly sděleny a celou finanční částku jste již obdržel zpět na Váš účet a za komplikace jste byl kompenzován.Z naší strany je situace vyřízena.Děkujeme za pochopení, Alza, péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Kolo sice nemám, ale mám zpět alespoň peníze. Alza mi několikrát podala rozporuplné informace, nedostal jsem kompenzaci ve výši co uvádí(a po konfrontaci to ani neobhájila). Alespoň si zde mohou další lidé počíst, jak Alza jedná.
Já už raději nakoupím jinde -> holt bude Crussis kolo :)