Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Vybrala jsem si na E-shopu "BOOHO.CZ" ozdoby na vánoční stromeček. Bylo to před pátou ráno 8. 12. 2023. V 5:04 mi přišly e-mailem instrukce k provedení platby s tímto ujištěním, cituji: "Pokud uhradíte Vaší objednávku do 07:00, ihned poté ji odešleme na Vaší adresu a navíc obdržíte slevový kód - 25% na celý budoucí nákup. Objednáte-li si tedy příště zboží za 2000 Kč, bude sleva 500 kč". Zboží jsem tedy převodem z účtu obratem uhradila a v 6:00 hod. jsem obdržela tuto zprávu, opět cituji: "Právě jsme obdrželi Vaši platbu, zboží bude nyní odesláno.V tuto chvíli nemusíte již nic dělat, objednávka bude odeslána co nejrychleji na Vaši adresu." V následujících dnech jsem tedy očekávala informace o datu dodání zboží. Ta ovšem nepřicházela. Když jsem tuto informaci e-mailem (11.12.2023 v 17:56 hod.)požadovala, bylo mi v odpovědi (12. 12. 2023, 13:41) sděleno že na dodání zboží mají lhůtu až 30 dní. Domnívám se, že by bylo korektní, aby se zákazník tuto informaci dozvěděl dříve, než si objedná zboží, které mu po vánocích bude již k ničemu. V tomto smyslu jsem také reagovala na jejich sdělení o lhůtě dodání, na tento e-mail (odeslaný 12.12.2023) mi do dnešního dne (15.12.2023) nepřišla žádná odpověď. Chápu, že v tomto čase je mnohdy těžké všechny objednávky včas expedovat, ale dříve, než jsem provedla platbu, jsem dostala ujištění, že zboží bude ihned odesláno na moji adresu (viz. citace výše). Považuji toto sdělení za klamání zákazníka a domnívá se, že zcela právem!
Název Množství Cena Vánoční ozdoby na stromeček 24 kusů - 1pack-24pcs-c color: 1pack-24pcs-c 1 149 Kč Sleva 70% Vánoční kovové ozdoby na stromeček (random style 10pc) 1 139 Kč Sleva 25% Dřevěné vánoční ozdoby 12 ks - 5 Varianta: 5 2 258 Kč Doručení Pojištěná zásilka Balné Suma celkem ZDARMA 39 Kč 19 Kč 604 Kč
Řešení je pro mě jasné. Chtěla bych, aby mi bylo zboží doručeno nejpozději do pátku 22.12.2023.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.