Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#73086Zrušení objednávky nestandartní instalace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2023, před rokem

Pavel Vaňha

Znění stížnosti

Dobrý den,

nejprve jsem měl problém se zapojením internetu, dorazil technik a sdělil, že to nezvládne a je nutná nestandartní instalace. Dle těchto informací jsem provedl další objednávku zapojení internetu, kdy jsem se chtěl dohodnout na přesném času, protože kdyby bylo zapotřebí stavebních úprav na místě nebo otevření sklepních prostor, tak jsem musel pozvat stavbyvedouciho s kolegou.

Během rozhovoru jsem říkal, že je pro nás důležitý čas, takže nám paní dohledala nejbližší termín a to ve čtvrtek 2.11.23. Říkal jsem si, že když už jsem na podruhé udělal maximum pro to, aby bylo vše v pořádku, že to tak skutečně bude. Nestalo se. Dne 2.11.23 jsme v rozmezí mezi 16-18 hod čekali společně se stavbyvedoucím a kolegou v bytě.

Kolem 18 hod jsem začal volat na Vodafone, rozloučil jsem se se stavbyvedoucím, který si navíc řekl o peníze za 2 hodiny promrhaného času. V navazujícím hovoru s Vodafone jsem zjišťoval, co se vlastně stalo. Prý byla moje objednávka zrušena. Na infolince nikdo netušil, jak se to mohlo stát (kolega volal na dispečink techniků apod.). Já jsem nedostal jedinou informací o tom, že příjezd technika byl zrušen. (SMS, volání) Nevím, jak je možné, že někdo může zrušit objednávku s daným termínem bez jakékoliv informace a vysvětlení.


Jeden ze zaměstnanců Vodafone na infolince mi sdělil, že rozhodně mohu podat reklamaci těchto služeb a požadovat náhradu za škodu způsobenou "nevysvětlitelným" zrušením termínu příjezdu technika. Za můj čas a za čas (na úkon nedošlo, ale nebyla to má chyba) stavbyvedoucího a jeho kolegy (vše zmíněno v nahrávaných hovorech). Reklamační řízení bylo dlouho bez odezvy, do té doby se podařilo zapojit internet - dle mého názoru stačil pouze šikovnější technik, toť vše.

Říkal jsem si, že nebudu požadovat náhradu škody, ale očekával jsem, že vzhledem k těmto okolnostem a naprosté ignoraci mých urgencí bude instalace internetu zcela zdarma.

Po instalaci mi přišlo vyúčtování a bylo naúčtováno cca 555,-- za výjezd technika - vím, že jsem podepisoval dokument s tou částkou, ale doufal, že vzhledem k tomu, že jsem chtěl zapojit internet od 27.10.2023 a k tomu došlo až 23.11.2023 s jedním "neomluvitelným/neomluveným" příjezdem technika 2.11.2023 si myslím, že je to akceptovatelné, že společnost tento poplatek odpustí. Neodpustila a stále na tom trvá, nyní jsem uhradil poplatek, ale říkám si, zda tedy mohu skutečně požadovat náhradu škody.

V jednom z hovorů s lidmi na infolince mi bylo řečeno, že ten internet, o který mám zájem, má nyní akční cenu - na půl roku za 299 kč. Paní mi sdělila, že je možné jej po půl roce prodloužit "na stálo", tak jsem v rámci reklamačního řízení navrhl také, abychom celou nepříjemnou situaci uzavřeli s tím, že po půl roce nebudu muset řešit další telefonát s Vodafone a že ponecháme cenu 299 Kč po celou dobu trvání služeb Vodafone a ne jen po dobu půl roku. (Informace na základě komunikace s jednou Vaší kolegyní, že po uplynutí půlroční doby lze toto dohodnout).

To bylo také zamítnuté. Byla mi nabídnuta kompenzace ve výši 150 Kč - jednorázová sleva, která vzhledem k výše uvedeným informacím a problémům s tím spojených je velmi chabá.

Prosím Vás o zhodnocení celé situace a zda mám vůbec nárok něco vyžadovat. Děkuji

Pevně věřím, že společnost Vodafone uzná, že tento postup - neomluvených příjezdů techniků není běžný a doufám, že celou záležitost ještě jednou prozkoumá.

Jestli je to běžný postup, lituji všech nových zákazníků Vodafone.


Produkt

Zapojení internetu


Požadované řešení

Vrácení uhrazeného poplatku za instalace internetu ve výši 555 Kč a nastavení ceny za internet dle informace od kolegyně z infolinky.
(Pokud není v možnostech nastavit nyní, ale až po uplynutí 6 měsíců, tak alespoň přislíbení, že po půl roce na základě telefonátu na infolinku to půjde zařídit.)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2023 14:24, před rokem

Dle našeho nezávazného názoru (jiné orgány mohou být jiného názoru) by mohl spotřebitel po společnosti požadovat náhradu škody za jeho promarněný čas, jestliže si domluvil se společností termín ohledně zapojení internetu a technik se v domluvený čas bez předchozí omluvy na dané místo nedostavil, pouze v případě, kdy společnost byla ze strany spotřebitele o možné škodě předem informována, popř. ji skutečnost ohledně nákladů za stavbyvedoucího a jeho kolegu byla známa.

Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci a společnost reklamaci uznala a nabídla spotřebiteli kompenzaci ve výši 150 Kč, může spotřebitel vyřízení reklamace rozporovat. Dle našeho názoru není poskytnutá sleva společností dostatečná, vzhledem k zapojení internetu a k výjezdu technika na místo skoro s měsíčním zpožděním. Český telekomunikační úřad by však mohl být jiného názoru.

S námitkou proti vyřízení reklamace se může spotřebitel obrátit do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace na Český telekomunikační úřad (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2023 13:53, před rokem

Dobrý den pane Vaňho, mrzí mě, pokud došlo ke komplikacím s připojením služby. Prostřednictvím stránek třetích stran nemůžeme řešit konkrétní požadavky zákazníků, a ze stejného důvodu nemám k Vaší reklamaci žádné informace. Z Vašeho popisu vyplývá, že jste danou záležitost již reklamoval, ale reklamace byla zamítnuta. Jedná se tak o naše konečné rozhodnutí. Je mi to líto, ale v tom případě Vám nemůžeme vyjít vstříc.
V platných Všeobecných podmínkách uvádíme v bodě 2.8 tuto informaci: Služby vám zpřístupníme bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho týdne od převzetí SIM karty či stažení jejího profilu (eSIM), v případě zprovoznění koncového místa (tzn. účastnické zásuvky) v místě instalace pak nejpozději do 40 dnů od uzavření smlouvy a úhrady jistiny. V podmínkách jednotlivých služeb mohou být stanoveny i jiné lhůty.
V podmínkách služby pevného internetu, bod 3.5. je pak uvedena i tato skutečnost: Nebude-li možné provést instalaci do 60 dnů ode dne uzavření smlouvy o poskytování Služby, má se za to, že Vodafone od smlouvy odstoupil, nedohodne-li se zákazník se společností Vodafone jinak.
Dle Vašeho vyjádření došlo sice ke zpoždění instalace, zřejmě z důvodu nutnosti instalace nové kabeláže z rozvodné skříně k místu instalace, ale uvedené lhůty nebyly porušeny. Bohužel stav na místě instalace může ověřit pouze technik, který se v dohodnutý termín dostavil na určené místo. Pokud technik zjistil, že bude nutné dotažení nové instalace, došlo k prodloužení lhůty instalace.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.1.2024 08:00, před rokem


Pavel Vaňha

Dobrý den,

prosím dohledejte si informace ohledně zapojení internetu u mé osoby.
Číslo služby je:
***

Nebyla nutná intalace nové kabeláže z rozvodné skříně k místu instalace, proběhlo jiné řešení - napojení na kabel, který již vedl ve světlíku.

Prodloužila se doba instalace, ale reklamuji to, že se na jeden termín nedostavil technik s instalací. Objednávka na instalaci (požadavek) byla po telefonu domluvená, nebyla v žádném případě z mé strany zrušena a v daný den se bez omluvy nikdo nedostavil a nikdo mě nekontaktoval.

Žádám Vás o opětovné projednání mé žádosti včetně procházení nahrávaných hovorů - všechny byly nahrávány.

Žádám také o vysvětlení, jak mohlo dojít ke zrušení instalace a nikdo mě neinformoval. Do telefonu jsem opakovaně zdůrazňoval, že na daný termín také dorazí stavbyvedoucí, který bude k dispozici pro technika Vodafone - také bylo řečeno do telefonu.

Děkuji za vyjádření

Hovory jsou vedeny u mého tel. čísla 773 *** 799 (jistě dohledáte, když máte číslo plátce u internetu)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2024 12:59, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření k případu. Číslo služby bylo z vyjádření spotřebitele přesunuto do referenčních údajů a je tak viditelné pouze pro strany sporu a pracovníky služby VašeStížnosti.cz.

Jestliže technik na místě zjistí skutečnost, která brání instalaci a nebylo možné ji zjistit dříve, může se instalace odložit. V tomto případě však následně došlo k uvedení termínu, ve kterém domluvený technik nedorazil, neboť byla objednávka (pravděpodobně společností) zrušena, o čemž spotřebitel nebyl informován. Jak uvádí i spotřebitel, reklamace probíhá z tohoto důvodu a nikoliv pro prvotní odložení instalace.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na výše uvedené reagovat, případně předat zodpovědným pracovníkům k prošetření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.1.2024 12:24, před rokem

Dobrý den, pane Vaňho, skutečně mě velmi mrzí, ale kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Lituji, ale nemohu ani Váš případ předat kolegům. Pokud s vyjádřením reklamace nesouhlasíte, máte možnost svůj nesouhlas vyjádřit v odpovědi na zaslané vyjádření. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 09:45, před 11 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2024 13:42, před 10 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.