Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Po urgenci aby zboží dodali, nebo vrátili peníze stále stejné výmluvy, že zboží dodají nejpozději do 11.12.2023, ale doposud se nic nestalo, ani zboží a ani vrácené peníze!
Tato společnost "Lapert a Lunzo" - kterou se také zštiťují, jsou podvodné společnosti!
Stále trvám buďto na dodání zboží v co nejkratší době, nebo pokud do konce tohoto roku 2023 zboží nedodají, podám na společmnost "Lunzo ergo Lapert" trestní oznámení za klamání spotebitelů!
Silikonový řemínek pro Xiaomi Mi Band 5 / 6 T863 tmavě šedá 1 ks 59 Kč Silikonový řemínek pro Xiaomi Mi Band 5 / 6 T863 tmavě modrá 1 ks 59 Kč Silikonový řemínek pro Xiaomi Mi Band 5 / 6 T863 černá 1 ks 59 Kč
Pokud nejsou schopni objednané zboží dodat, tak trvám na vrácení peněz! (a omluvu)
|
Tweet |
Předně upozorňujeme, že společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel může vzniklou situaci řešit přímo se společností LUNZO s.r.o.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti LUNZO s.r.o., Politických vězňů 912/10, Praha 110 00. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že společnost nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné ji vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, aby si vždy daný e-shop prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, se zákazníkem jsme komunikovali. V posledním emailu jsme se mu omluvili za to, že mu zboží nebylo v námi garantované lhůtě doručeno a ptali jsme se, zda by měl zájem o opětovné zaslání zásilky na naše náklady a na tento email jsme již nedostali odpověď. Proto chceme zákazníka poprosit o odpověď na náš email a pokud nebude mít zájem o opětovné zaslání zboží, ať nám napíše číslo účtu, na který si přeje vrátit peníze za objednávku. Krásný den, Lunzo s. r. o.
Několikrát jsem jim psal, že chci aby bylo zboží dodáno, stále nějaké výmluvy, naposledy mi sdělili, že zboží budu dodáno nejpozději 11.12.2023!
Trvám na tom, aby mi buď to dodali objednané a zaplacené zboží, nebo v co nejkratší době, nejpozději do 31.12.2023 vrátili peníze (177,- Kč) formou složenky!
Číslo účtu jim nyní dávat nebudu, mají ho, alejá chci aby vrácená částka bylo formou složenky!
Ty jejich písemné projevy, že se mám opět ozvat, že mi zboží znovu zašlou, je hrozná blamáž, já je žádal v každém emailu, aby zboží dodali, nebo vrátili peníze!
Trvám na dodání zboží, nebo jak jsem psal výše, vrácení penez formou složenky!
Jinak podám trestní oznámení na PČR pro podvodné jednání a klamání zákazníků!
Vzhledem k vyjádření spotřebitele ohledně toho, že stále trvá na dodání objednaného zboží, stížnost přeřazujeme zpátky na společnost, aby se k výše uvedenému mohla vyjádřit, popř. uvést, kdy bude spotřebiteli zboží dodáno.
Dobrý den, zákazník zvolil možnost opětovného zaslání zboží na naše náklady vzhledem k tomu, že mu nebylo zboží doručené v námi garantované lhůtě. Aktuálně čeká nová zásilka na vyzvednutí přepravní společností. Toto všechno řeší zákazník přes náš email s naší zákaznickou podporou. S pozdravem, Lunzo s. r. o.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl o převzetí zboží informovat a poté stížnost uzavřít.
Já už nemám slušných slov na společnost "Lapert ergo Lunzu", stále nějaé výmluvy, když jsem zboží objednával, uvedl jsem svoji adresu bydliště a místo dodací bylo uvedeno na poštu, jelikož jsem nevěděl zdali budu v dobu dodání zboží doma!
Je jasné, že i tak by Česká pošta zboží klidně dodala do schránky v místě bydliště, neboť tři emínka na hodinky nezaberou tolik místa, aby neprošly otvorem ve schránce!
Mně už ani nejde o to, že jsem zaplatil 177,- Kč a zboží nedodali, ale o princip, jakým způsobem tyhle dvě splečnosti jednají se zákazníkem, jsou to klamavé firmy
Timto bych chtěl hlavně upozornit další potenciální zákazníky, aby vůbec nic od těchto společností nekupovali, neboď, dle ného názoru jsou neseriozní (čti - klamající zákazníky)!
V posledním emailu mi sdělili, že na své náklady pošlou zboží znovu, ale oni nikdy předtím, žádné zboží na uvedenou adresu, ať již na Ceskou poštu, nebo mé místo bydliště neodeslali!
Citace s Lapertem:
"Dobrý den,
fakturační adresa je mé bydliště, a dodání zboží je na Českou poštu:
Bří Lužů 107
68801 Uherský Brod
Česká pošta
Nechápu co je na tom pro Vás divné!
Jestli zboží dodáte na jednu nebo druhou adresu je úplně jedno!
Já jsem chtěl aby zboží bylo dodáno na poštu, protože nebylo jasné v kterou dobu zboží dodané bude, no a zdali nebudu náhodou mimo Českou republiku!
Proto jsem napsal aby zboží bylo odesláno na poštu!"
Né, tato splečnost žádné zboží asi nedodá, a já už ani nemám zájem to s ní nějak řešit, pouze opět pošlu stížnost na ČOI.
Doufám že ČOI se podívá řádně na jejich podnikání a možná se to nějak vyřeší.
Děkujeme spotřebiteli za informaci.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel rozhodl kontaktovat Českou obchodní inspekci, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl informovat o vývoji v případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel nás informoval, že mu bylo zboží úspěšně dodáno. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.