Společnost


ALFA GREEN POWER s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7309Nekvalitní zboží bez objednávkového listu,dražší než jsem objednala.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2015, před 9 lety

Anna Maxova

Znění stížnosti

Objednala jsem si telefonicky zlevněné 100%bavlněné povlečení.Asi po 3 měsících mi PPL přivezli balík za 825.Kč.Bylo tam povlečení,ale bez dodacího listu, s možností reklamace,takže nevím za co jsem zaplatila tu částku.Cena po slevě byla 199.Kč za 1 povlečení,posílat zpět-příjdu i o peníze, protože recenze na tuto firmu,jsou hodně mínusové.Telefon mi neberou a mail asi není pravý vrací se jako nedoručitelné.


Produkt

povlečení exklusivní serie pro rok 2015 ART6 100% bavlna, nic víc tam neuvádí, praní na 30stupních což je u bavlny divné


Požadované řešení

Chtěla bych vrátit peníze tak moc jich zase nemám abych vyhodila 825.Kč z důchodu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2015 09:35, před 9 lety

Spotřebitelka má v daném případě (nespokojenost s kvalitou zboží, rovněž i s konečnou cenou zboží) možnost využít specifický postup daný občanským zákoníkem pro spotřebitelské smlouvy uzavřené na dálku (formou telefonu, popř. internetu), a podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat (§ 1818 zákona).

Využije-li spotřebitelka tohoto zákonného práva považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli písemné oznámení (doporučeně s dodejkou z důvodu prokazatelnosti), že od uzavřené smlouvy odstupuje. Zakoupené zboží je spotřebitelka povinna do 14 dnů od této chvíle vrátit prodejci zpět zpravidla na své náklady (výjimka je popsána níže), opět prokazatelně doporučeně s dodejkou, a ve stejné lhůtě musí spotřebiteli dorazit plná kupní cena zakoupeného zboží, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce dopisu o odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Podle § 1832 odst. 1, 2 občanského zákoníku musí prodejce vrátit celou částku, kterou od spotřebitele na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli, ovšem pouze do výše nejnižší ceny jím nabízené dopravy (nepočítá se osobní odběr). Peněžní prostředky vrací stejnou formou, jakou bylo placeno, případně v jiné formě, kterou spotřebitel odsouhlasí nebo která pro spotřebitele neznamená náklady navíc.

Podle ustanovení § 1832 odst. 3 občanského zákoníku náklady spojené s navrácením zboží zpět prodejci nese spotřebitel, ledaže spotřebitel před uzavřením smlouvy nebyl žádným způsobem informován o povinnosti je hradit (např. formou internetových stránek internetového obchodu). V takovém případě by šly za provozovatelem obchodu.

Co se týče obav spotřebitelky ohledně vrácení peněžních prostředků po odstoupení od kupní smlouvy, je třeba dodat, že pro takový případ je třeba aplikovat ustanovení občanského zákoníku o prodlení dlužníka (prodejce), kdy nesplněním své povinnosti vrátit zaplacené peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, by se společnost ocitla v prodlení a spotřebitelka by mohla požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení od kupní smlouvy, rovněž i doklady prokazující navrácení zakoupeného zboží, dobře uschovala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2015 20:53, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.