Společnost


ELYN ENERGIE a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73099Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2023, před rokem

Veronika Nešlehová

Znění stížnosti

Dobrý den,
problém se týká výkupu přetoků elektřiny.
Se společností máme uzavřenou smlouvu s účinností od 1.4.2023 na dobu určitou 1 rok. Výkupní cena elektřiny je 3200,- Kč / MWh. Ve smlouvě jsme si zvolili pololetní fakturaci.
Vyúčtování mělo proběhnout za období 1.4.2023-30.9.2023. Dne 31.10.2023 jsme obdrželi e-mailem vyúčtování, ale bylo chybně uvedené období (26.7.2023-30.9.2023) a zároveň i cena (cena 1800,- Kč / MWh). Ihned 31.10.2023 jsme poslali e-mail s reklamací. Odpověď jsme obdrželi dne 18.11.2023 s tím, že reklamace byla vyřízena jako neoprávněná. Dne 19.11.2023 jsme poslali druhý e-mail, že s neuznáním reklamace nesouhlasíme.
Poslali jsme jim scan smlouvy s jejich potvrzením, že smlouva je platná od 1.4.2023 a s potvrzením ceny 3200,- Kč / MWh. Do dnešního dne se nám k tomu nikdo nevyjádřil.
Telefonní číslo 800 300 400 nikdo nezvedá. Reklamace je možné vyřizovat pouze přes e-mail reklamace@elyn.cz.
Ze sociálních sítí víme o dalších případech, kdy společnost nedodržuje výkupní ceny, nelze se dovolat, nikdo neodpovídá na e-maily.
Děkuji.
Veronika Nešlehová


Produkt

Smlouva o výkupu elektřiny - FIX (produktová řada: FIX od 10.3.2023)


Požadované řešení

Žádáme o opravu faktury - oprava období a ceny na základě platné smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2023 13:58, před rokem

Jestliže spotřebitel uzavřel se společností smlouvu ohledně výkupu přetoků elektřiny s účinností od 1. 4. 2023, jsou strany, které smlouvu podepsaly, povinny dle toho, k čemu se zavázaly, jednat. Společnost by tedy měla spotřebiteli vyplácet cenu sjednanou, tj. 3 200 Kč/MWh.

Pokud spotřebitel se zaslaným vyúčtováním nesouhlasí, může podat reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti ELYN ENERGIE a.s., Lannova tř. 89/47, 37001 České Budějovice. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 14:40, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.