Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mobilní telefon Apple iPhone 13 Pro Max 256GB Gold byl koupen na provozovně Mobil Pohotovost GSM s.r.o. Nádražní 116, Praha 5 ve dne 24.8.2022 s prodlouženou zárukou na 3 roky.
Mobil se při +-50% kapacity baterie začal samovolně vypínat a zapínat a po jeho zaponutí ukazatel nabití baterie bylo 10% a kondice baterie dle mobilu byla 91%.
Protože jsem si myslel, že se jedná o vadnou baterii a myslel jsem si, že na vadnou baterii se záruka nevztahuje, tak jsem šel do prodejny iStyle na Černém Mostě 24.10.2023, aby provedli diagnostiku a v případě, že se jedná o vadnou baterii, ať mi ji vymění. Mobil mi byl vrácen za zhruba půl hodiny s tím, že provedli softwarovou diagnostiku a že se jedná o vadný bluetooth modul, že to baterií není.
Šel jsem tedy reklamovat mobil ihned obratem 24.10.2023 na pobočku Mobil Pohotovost Chlumecká 765/6, 198 00 Praha 14-Černý Most s tím, že se mobil restartuje viz. předchozí popis.
Reklamace byla zamítnuta a mobil předán 1.11.2023-"Reklamovaná závada se neprojevila. Na zařízení byla provedena diagnostika OK, Test
baterie OK, test stability systému OK. Žádné další závady nebyly shledány."
Při znovu používání mobilu se reklamovaná závada projevila ihned při prvním cyklu vybití a dokonce se během tří dalších nabití projevovala už při -+85% kapacity baterie. 5.11.2023 jsem mobil reklamoval na stejnou pobočku s tím, že se problém projevuje již při 85% nabití baterie a že se mobil nafoukl!
Vyjádření obsluhy pobočky bylo, že je to jasné, že to bude nafouknutá baterie.
Reklamace byla zamítnuta k 16.11.2023: "Zařízení odesláno na opravu k výrobci. Dle vyjádření shledána neautorizovaná
modifikace výrobku, vráceno zpět bez opravy.Vzhledem k bezpečnostním opatřením a
ochraně proti potenciálním neoprávněným zásahům do výrobku nám výrobce
neposkytl detailní informace o konkrétní modifikaci. Tato opatření slouží k minimalizaci
rizika možného zneužití.V případě dalších otázek či potřeby ujasnění se prosím obraťte
na Apple linku, kde vám rádi poskytnou další podrobnosti."
Na místě jsem s reklamací nesouhlasil, že jsem žádnou modifikaci výrobku nedělal, že pokud někdo, tak servis při první nebo druhé reklamaci asi provedl něco špatně (proč by, když mám mobil v záruce) a na vedoucím pobočky jsem žádal, ať si to se servisem od Applu řeší oni. Přislíbil, že to předá na reklamační oddělení.
11.12.2023 jsem se stavil znovu na pobočku, jaký je stav/výsledek reklamace. Stav - nic nového nevíme, reklamace se neuznává.
Z důvodu vysokého bezpečnostního rizika mobil nepoužívám z důvodu nafouknuté baterie nemohu mobil využívat (riziko zranění nebo požáru)!
Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB Gold - IMEI-355782153033521
Vrácení peněz. Mobil
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, naše společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů skrze platformu mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz. Poprosíme Vás, abyste nás kontaktoval přímo prostřednictvím kontaktního formuláře na webové adrese https://www.mp.cz/kontakty. Váš podnět bude prověřen v co nejkratší době. S výsledkem prověření budete seznámen, v případě, pochybení na naší straně Vám bude nabídnuta satisfakce. Děkujeme Mobil Pohotovost
Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti. Vzhledem k tomu, že se společnost rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.