Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Prostřednictvím společnosti alegro jsem si4.12.23 u obchodníka Novis-Tech objednal paměti DDR3 16GB. ty mi byly zaslány prostřednictvím přepravce WEDO ti uložili do boxu. bohužel jsem nemohl zboží vyzvednout tak bylo zasláno prodejci zpět.
Napsal jsem prodejci aby mi poslal zboží zpět že o něho mám zájem nebo aby mi vrátil část peněz zpět na učet.
Prodejce semnou nekomunikuje a na mém účtu alegro vůbec tato objednávka neexistuje.
Alegro objednávka číslo: Allegro ***
číslo faktury od prodejce: Novis-Tech Faktura VAT ***
Client:***
Razem do zapłaty: 138,32
Paměť 16GB (2x8GB) DDR3 DIMM 1600 12800U SAMSUNG
Prosím o zaslání zboží ještě jednou nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Dle dostupných informací je Allegro nákupní platforma, která propojuje kupující s prodávajícími. Prodávající tak mohou na Allegru nabízet své produkty a kupující mohou zase nalézt nabídku, která jim vyhovuje. Za doručení zboží následně zodpovídá prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno. Údaje o prodejci nalezne kupující přímo u nabídky, kde je taktéž uvedeno, zda se jedná o soukromého prodejce či společnost.
Jestliže bylo zboží zakoupeno u podnikatele (společnost Novis-Tech), platí následující:
Prodávající je obecně povinen zboží dodat a kupující zboží převzít a zaplatit kupní cenu.
Nepřevzetí balíku obecně neznamená odstoupení od smlouvy (některé e-shopy však nepřevzetí za odstoupení považují). Pokud by chtěl spotřebitel od smlouvy odstoupit je nutné toto oznámit společnosti.
Pokud tedy spotřebitel zboží nepřevzal a ani od smlouvy před jeho převzetím neodstoupil, došlo nepřevzetím zásilky k porušení kupní smlouvy ze strany spotřebitele dle § 2118 občanského zákoníku a spotřebitel tak je povinen dle § 2913 občanského zákoníku uhradit podnikateli vzniklou škodu např. náklady na přepravu zboží, které musel prodávající uhradit přepravci.
Spotřebiteli doporučujeme, jestliže tak ještě neučinil, odeslat prodávajícímu odstoupení od smlouvy. V návaznosti na to má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky.
Spotřebitel se může se vzniklou situací obrátit a nahlásit problém s komunikací se společností přímo i na společnost Allegro sp. z.o.o., a to prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://allegro.cz/pomoc/kontakt?category=02bc595b-6c50-4c0a-9281-3a3bffa11c8d.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitel nám sdělil, že společnost Novis-Tech již komunikuje a nyní celou situaci ověřuje u dodavatele.
Stížnost vzhledem k výše uvedenému přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl o dodání zboží informovat, popř. následně stížnost uzavřít.
Dobrý den.
Firma Novis-Tech začala komunikovat a vše se vyřešilo k mé spokojenosti. Tímto děkuji všem zúčastněným v tomto problému. Zboží mi firma zaslala znovu.
Z pozdravem Jaromír Máj.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.