Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dne 09.07.2015 jsem byla v prodejně (Paládium Praha), ohledně žádosti převedení internetu od druhé osoby (Terezie Kolářové) na mou osobu (Kateřinu Majdovou). Pan prodavač/obsluha prodejny, začal zadávat můj mail a tel. číslo do PC a následně nám sdělil několik informací, které se váží k tomuto přepisu (např. ohledně znovu aktivování závazku časového čerpání internetu. Tato informace byla pro nás nová, jelikož si tuto informaci předchozí den p. Kolářová ověřovala u operátora, bylo jí však sděleno, že i s touto změnou internet bude aktivní jen do doby, která je na smlouvě, což je 29.01.2016 a ne, že se celý závazek obnoví)). Vzhledem k těmto okolnostem, jsme se domluvili, že se daný převod neuskuteční a p. Kolářová si internet ponechala na své jméno. Avšak od této doby mě pravidelně obtěžují e-maily a sms zprávy se zněním, že musím aktivovat a potvrdit svou e-mailovou adresu, ohledně elektronického vyúčtování, jinak budu platit tištěné vyúčtování. Jak na prodejně, tak na vašich stránkách, pomocí chatu, mi bylo sděleno, že si nemám těchto zpráv všímat, že žádnou službu nepobírám. Zprávy však nikdo nezrušil a chodí dál.
Žádám o neprodlené zrušení těchto zpráv. Vzhledem k charakteru těchto sdělení, které mají jednak formu nevyžádané pošty a také formu vymáhání pohledávky za službu, která nebyla uskutečněna, ani jsem si ji neobjednala, což je hrubé porušení NOZ, budu nucena v případě dalšího a opakovaného zasílání těchto sdělení, popř. vyžadovaní úhrady této neuskutečněné a neobjednané služby, se obrátit na příslušné stání orgány a dát podnět k prošetření tohoto jednání na ČOI.
Hezký den
Ing. Kateřina Majdová
katerina.majdova@email.cz
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka dala společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů (e-mailová adresa, telefonní číslo) nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitelka vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů.
Takové zpracování osobních údajů je obvykle v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitelka svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník její osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení uvedeného zákona a spotřebitelka by se mohla obrátit s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle uvedeného zákona písemně (tzv. Žádost o odstranění osobních údajů z databáze). To se může stát buď dopisem (z důvodu prokazatelnosti jednání doporučeným s dodejkou) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede. Pokud spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Bude-li odesílatel (podnikatel) nevyžádané elektronické reklamy, popřípadě obchodních sdělení formou elektronické pošty, či SMS zpráv, ignorovat uvedenou žádost o vyřazení z databáze, může spotřebitelka podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Problematika zasílání nevyžádané elektronické reklamy je upravena zákonem o regulaci reklamy. Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti (konkrétně § 7 tohoto zákona), se zabývá obchodními sděleními, která jsou šířena elektronicky.
Dobrý den,
připomínky aktivace elektronického vyúčtování Vám chodí, neboť při provádění převodu, který se nakonec nedokončil, byl v plátci nastaven Váš e-mail. Na něj chodí standardně žádost o potvrzení elektronického vyúčtování, kterou je nutné potvrdit. Bohužel v případech, kdy se transakce nezrealizuje, nepozná systém, že zákazník nemá žádné číslo aktivní, a tudíž je nastavení elektronického vyúčtování zbytečné. Za tohle se velice omlouvám.
Pokud se převod nedokončil, nebude nikdy vystavena žádná faktura na Vaše jméno k dané službě. Abychom mohli však Vás jako nastaveného plátce v systému dohledat, poprosím Vás o zaslání rodného čísla, na které měla být služba psána. Bohužel podle e-mailu nic nenajdu. Děkuji.
Údaj nám můžete poslat soukromě přes www.o2guru.cz/guru. Následně zajistíme, aby již další připomínky nechodily.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení: