Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Jako ostatní poškození jsem i já vyhledávala stránky se životopisem zdarma, který jsem vyplnila a zaplatila 19,90 Kč. Dnes mi z karty společnost resumaker.cz strhla z karty 619 Kč. Žádné předplatné jsem si neobjednávala. Ani si nevybavuji, že bych jim někde sdělovala mé údaje z karty. Proto jsem dnes zkusila na stejných stránkách pod jiným jménem, adresou i telefonem si vyplnit další životopis. Pustilo mě to až do úplného finále - stažení CV a nikde to po mě žádnou platbu nechtělo. Dala jsem na jejich stránkách zrušit předplatné. Nyní jsem si zablokovala kartu.
předplatné tvorby životopisu
Nechci už aby mi strhávali další platby a aby mi vrátili i tuto platbu.
|
Tweet |
V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Spotřebiteli doporučujeme (preventivně) smlouvu vypovědět společně s žádostí o výmaz osobních údajů z databáze podnikatele. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Hatzava Ltd., 48 King George, Tel Aviv 6433701, Israel), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Ke zrušení předplatného je možné využít také kontaktní formulář, který je dostupný zde: https://resumaker.cz/kontaktujte-nas/.
Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým zablokováním platební karty nezaniká závazek, jestliže existuje. Společnost by tak mohla nadále požadovat cenu služby i s případným úrokem z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Izraeli), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.