Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 1.11.2023 jsem reklamoval parní pračku zakoupenou na eshopu Samsung. 6.11.2023 jsem po doplnění informací obdržel email ve kterým bylo přislíbeno, že se do 3 pracovních dní telefonicky ozve servisní dispečer s dalším postupem. Návštěva technika se uskutečnila 13.11.2023, technik označil pračku jako neopravitelnou. V ten samý den jsem poslal emailem žádost o výměnu vadného výrobku společně s RMA protokolem. 14.11.2023 mi emailem ze strany Samsung bylo oznámeno, že žádost byla předána na příslušné oddělení, po prověření které se spojí pověřená osoba a sdělí veškeré důležité informace o dalším postupu. Další týden se nikdo neozval. Po zavolání na zákaznickou linku 21.11.2023, mi bylo oznámeno, že případ byl zaurgován a musím vyčkat na informace o dalším postupu. Večer stejného dne jsem obdržel telefonát s informací, že budu kontaktován dopravcem abychom se domluvili na odvozu pračky, po kterém obdržím voucher.
A znova se další týden nikdo neozval. 27.11.2023 jsem poslal email. 28.11.2023 emailem mi bylo oznámeno: "V tomto případě jsem si nyní stav dané reklamace ověřil v našem systému. Dle získaných informací je tato reklamace stále otevřená, přičemž již byla 14. 11. 2023 eskalována na naše vyšší příslušné oddělení, zabývající se reklamacemi obecně.
Zde jsem tedy pro Vás tuto reklamaci zaurgoval, čímž se jí dostalo nejvyšší priority pro řešení. Poprosím Vás tedy nyní ještě o vyčkání na informace o dalším postupu, které zpětně obdržíte pověřenou osobou z našeho příslušného oddělení." Ale nepomohlo to.
Další týden stejně ticho. Volání na zákaznickou linku, zase případ zaurgovan čekejte. Další týden nic. S dalším zavoláním se nic nepohlo.
11.12.2023 jsem zase zavolal na zákaznickou linku a pověděl jsem, že uvažuji o odstoupení od smlouvy, za půl hodiny jsem obdržel telefonát od dopravce a 13.12.2023 proběhl odvoz pračky.
Dneska je 18.12.2023, já nemám od prodejce ani pračku, ani slíbený voucher.
Děkují za radu.
parní pračka WW10T634DLH/S7 Série WW6000T
Výměna
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme za zaslaný podnět, obratem jsme jej prověřili. V tomto případě bylo zjištěno, že slíbený voucher byl zákazníkovi již předán, a to 21.12.2023.
Omlouváme se za komplikace a prodlení spojené s řešením reklamace spotřebiče Samsung.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k zaslání voucheru společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.