Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Poprvé jsem reklamoval zboží do 14 dnu od prevzetí kvůli chybející krytce na vysavaci. Mall.cz, Na to mi odpovedeli po asi pulroce z reklamacniho, te vyrobek danou krytku nema. Nahlasil jsem jim 12.7.2022 vadu poprve, ze se robot chova nestandartne, protoze nedokaze najit dobijeci stanici. To jsem cca rok toleroval, pak se pridalo to, ze se po par metrech zacal vracet do stanice i kdyz nemel vse uklizeno. To uz jsem pak poslal na reklamaci. V servisu se na robota ani nepodivali dle logů v aplikaci a ani ho nespousteli, jen napsali, ze jsem poslal vybitou baterii. To nebyla pravda, baterie pri odeslani mela 100% a vysavac jsem poslal vypnuty hw tlacitkem (cesta jim trvala 7 dnu). Nicmene, po zjisteni, ze se s vysavacem nic nedelo jsem sam ze sve iniciativy volal vyrobci, ten se omluvil a reklamaci jsme poslali znovu. Tehdy pristroj opravil, ale od navratu pristroje se baterie dobila max na 30-45% i kdyz byla vic jak tyden na nabijeci stanici. Znalec v oboru se vyjadril, ze doslo k vymene baterie za horsi. Verim, ze omylem. Tak jsem tuto skutecnost reklamoval, na to servis opet vratil jako poprve a pristroj ani nezapl jen skopiroval prvni reklamacni protokol. To uz jsem se obratil a informoval prodejce a zazadal ho o napravu. XYkrat jsme si vymenili maily, nekolikrat jsem volal na linku. Po mesici mi napsali, ze mam opet poslat vysavac do servisu, kde se situace zopakovala s predchozimi reklamacemi, kdy vysavac ani nezapinali. Dokonce baterie zustala na stejne kapacite jako pri odesilani k nim do sercisu. Vse jsem si fotil z aplikace, vse mam dokumentovano. To jsem prodejci posilal. Posledni mail mi dosel od mall.cz 14.12.23, ze se mam obratit na jiny autorizovany servis - i kdyz neexistuje. Nejhorsi zkusenost a ja zustal bez funkcniho vysavace.
vysavac
Skutecna oprava - ne vymlouvani sel, ze baterie ma zaruku pouze 12 mesicu - nebo vraceni penez.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud však byla reklamace uznána ale po vrácení zboží z reklamace se vada na zboží stále projevovala, jednalo by se o nevyřízení reklamace řádně a včas.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, zákazník reklamoval výrobek 3x a všechny reklamace byly vyřízeny v řádném termínu. Zákazník byl informován o důvodech zamítnutí reklamací. Po důkladném prověření, je naše stanovisko ohledně vyřízení reklamací neměnné a vyjádřené autorizovaného servisu platné. Zákazník si může nechat vadu posoudit znalcem v oboru. Pokud znalecký posudek bude ve prospěch zákazníka může se na nás znovu obrátit. Děkuji za pochopení, pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Reklamace nebyly vyrizeny v terminu, protoze se poprve ani potreti nic s vysavacem nedelo. Po druhe oprave, kdy doslo k zhorseni baterie delal prodejce arogantniho prostrednika, at se obratim na jiny servis (ktery neexistuje) a pak me poslal k soudnimu znalci. MALL.CZ je jedno velke zklamani. Tim, ze se jedna u nich o tzv partnersky prodej jsou neschopni cokoliv vyresit. Vyhybejte se MALL.CZ obloukem.
Dobrý den, zákazník reklamoval výrobek 3x a všechny reklamace byly vyřízeny v řádném termínu. Zákazník byl informován o důvodech zamítnutí reklamací. Po důkladném prověření, je naše stanovisko ohledně vyřízení reklamací neměnné a vyjádřené autorizovaného servisu platné. Zákazník si může nechat vadu posoudit znalcem v oboru. Pokud znalecký posudek bude ve prospěch zákazníka může se na nás znovu obrátit. Děkuji za pochopení, pěkný den. Zákaznický servis Mall.
S ohledem na shora uvedená vyjádření jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení smíru. Nebyla-li reklamace prodávajícím uznána, má spotřebitel možnost rozporovat zamítnutí reklamace prostřednictvím soudního znalce (k tomu viz naše první vyjádření ve věci).