Společnost


LGC s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73129Nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě do 30 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2023, před rokem

Zora Jaborníková

Znění stížnosti

Dne 11. 9. 2023 jsme zakoupili prostřednictvím LG SHOP pračku se sušičkou (FAKTURA – DAŇOVÝ DOKLAD č. ***).
Po uvedení do provozu byla pračka při odstřeďování na vyšší otáčky velmi hlučná a zevnitř se ozývalo klepání.
Zboží jsme pro výše uvedenou závadu reklamovali dne 3. 10. 2023.
Na příchod technika jsme čekali do 16. 10. 2023. Technik provedl vizuální prohlídku pračky s konstatováním, že po této stránce je všechno v pořádku a neshledává na ní žádné poškození. Po spuštění testovacího programu se projevil hluk a klepání, Až potom technik pohmatem zjistil malou a mělkou proláklinu (do 1 mm) vzadu v horní části pravého boku, velmi těžko zřetelnou při běžném pohledu, takže si jí dosud nikdo, včetně technika, nevšiml.
Demontáž plechového opláštění technik neprovedl, dovnitř pračky se nepodíval, a doporučil nám pro mechanické poškození řešit situaci s prodejcem. Oprava závady nebyla provedena.
Prodejce nám reklamaci nahlášené závady, tj. hlučnost a bouchání při odstřeďování, zamítl s odůvodněním pozdní vytknutí vady po uplynutí 14 dní od zakoupení.
Nereklamovali jsme ale „kosmetickou“ vadu na skeletu, nýbrž hlučnost a klepání při odstřeďování – reklamovali jsme vadu skrytou.
Ihned jsme vyjádřili nesouhlas se zamítnutou reklamací a opakovaně jsme prodejce žádali o opravu pračky, nebo její výměnu, a to v rámci dvouleté záruky na spotřebič, a s odvoláním na výskyt závady během prvního roku od zakoupení (§ 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku) a to 16. 10., 17. 10., 23. 10., 9. 11. a 12. 12. 2023 (to už i s připojeným znaleckým posudkem).
Pracovníci LGC s.r.o. nám stále reklamaci zamítají s odůvodněním pozdní vytknutí vady uplynutím 14denní lhůty a v poslední zprávě dne 15. 12. 2023 odmítli dokonce i akceptovat znalecký posudek (konkrétně za LGC s.r.o. vyřizoval pan JR a pan JK).
Znalecký posudek jasně hovoří v náš prospěch (vypracoval Ing. TF, soudní znalec AURA KONSULT, znalecká a konzultační kancelář).
Znalec jednoznačně konstatuje, že „zjištěný mechanický defekt představuje tak malou hloubku deformace krycího plechu, že tato deformace nemůže zasahovat vnitřní ústrojí pračky. Z tohoto důvodu lze vyloučit, že vnitřní vadu – hlučnost při odstřeďování – způsobuje deformace krycího plechu“.
Zamítnutí reklamace dle znalce „neobsahuje ze strany prodejce žádné technické důkazy zavinění vzniku reklamované vady kupujícím.“
Rovněž argumentace prodejce o pozdním vytknutí vady po uplynutí 14 dní od zakoupení spotřebiče je dle znalce v tomto případě naprosto irelevantní (dle § 2112 odst. 1 občanského zákoníku, který pracovník LGC s.r.o. v odůvodnění zamítnuté reklamace účelně překrucuje).
Dne 15. 12. 2023 nám prodejce e-mailem sdělil, že si máme opět sami objednat technika, který posoudí, zda je reklamace vůbec oprávněná!
Proč to technik neposoudil už při své první návštěvě u nás dne 16. 10. 2023?
Jako ukázku jednoho z několika zákonu odporujících tvrzení a jednání zaměstnanců firmy LGC cituji závěr jejich posledního e-mailu ze dne 15. 12. 2023:
"Upozorňujeme, že lhůta pro vyřízení reklamace počíná běžet ode dne, kdy bude reklamovaný výrobek doručen do naší provozovny nebo kdy ho servisní technik prohlédne na Vaší adrese."
Reklamaci vady výrobku řešíme už bezmála 100 dní. Situace nikam nepokročila, což už dále odmítáme tolerovat. Pračku nemůžeme přes 3 měsíce používat.
Prodejce LGC s.r.o. nám svým jednáním způsobil značné obtíže.
Dle znalce byla vada jasně prokázána v plné shodě a je nepřijatelná. Jedná se o vadu jakosti výrobku, která je trvalá a brání v plnohodnotném používání, protože hrozí další poškození mechanismu pračky.
S ohledem na skutečnost, že do dnešního dne, tj. 98 dnů od uplatnění reklamace, nebyla tato vyřízena, došlo uplynutím této lhůty k podstatnému porušení smlouvy, které v souladu s ust. § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zakládá kupujícímu právo ODSTOUPIT OD SMLOUVY.

S odstoupením od smlouvy a našimi požadavky z tohoto vyplývajícími, byl prodejce seznámen elektronickou poštou dne 15. 12. 2023, jejich splnění požadujeme do 15 dní.
Zatím se k našemu odstoupení od smlouvy nikdo z e-shopu nevyjádřil.

Zaměstnanci LGC s.r.o. se celou dobu reklamačního řízení vyjadřují elektronickou cestou pouze o „řešení reklamace“, z čehož nevyplývá konkrétní forma řešení. Na naši žádost nám prodejce LGC s.r.o. nevydal žádný písemný doklad/protokol o řešení reklamace, který by obsahoval předepsané náležitosti, tj. kdy byla reklamace uplatněna, co je předmětem reklamace a způsob vyřešení reklamace, to vše potvrzené podpisem zodpovědné osoby.
Se zaměstnanci firmy LGC s.r.o., se kterými jsme dosud jednali, nelze dospět k žádné domluvě. Stále opakují stejná a lživá odůvodňování svého jednání o pozdním vytknutí vady, což je podle nich důvodem k zamítnutí reklamace, neakceptují ani znalecký posudek, který nezpochybnitelně shledává naši reklamaci jako oprávněnou se všemi nároky z toho vyplývajícími.

Velmi vám děkujeme za intervenci v tomto případě a byli bychom velice rádi, aby se konečně vyřešil a uzavřel k naší spokojenosti.


Produkt

Automatická pračka se sušičkou LG F84DV5UTW0, výrobní číslo ***


Požadované řešení

Chceme odstoupit od kupní smlouvy.

Požadujeme:
- zaslání kupní ceny pračky ve výši 15 388 Kč na účet kupujícího
- úhradu znaleckého posudku ve výši 6 100 Kč na účet kupujícího jako nákladu účelně vynaloženého v souvislosti s uplatněním reklamace
- úhradu nákladů účelně vynaložených na dopravu zboží zpět prodejci, pokud toto nebude dohodnuto jinak (např. využitím vlastní dopravní společnosti LGC s.r.o.)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2023 17:09, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 15:48, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.