Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#7314Neoprávněné naúčtování poplatku "Doplňkové služby"

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 měsíců 25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2015, před 9 lety

Lucie Košnarová

Znění stížnosti

Dobrý den,
při nákupu auta ve společnosti Auto ESA nám byl po podepsání kupní smlouvy naúčtován poplatek za "Doplňkové služby" ve výši 3995 Kč. Na tento poplatek jsme nebyli upozornění dopředu a ani není součástí kupní smlouvy, vyskytuje se pouze na faktuře.
Tyto doplňkové služby mají mimo jiné zahrnovat poskytnutí povinné výbavy.
Po vznesení námitky nám vedoucí pobočky (Praha Štěrboholy) oznámil, že tento poplatek se účtuje automaticky a že ho nelze odstranit. Po diskuzi nám nabídl 50% slevu. Na faktuře tedy nakonec byla částka 2000 Kč za doplňkové služby.
Při vyzvednutí auta pár dní poté jsme neobdrželi ani výše zmiňovanou povinnou výbavu. Vznesli jsme námitku a vedoucí pobočky nám oznámil, že po slevě 50% povinná výbava již není součástí doplňkových služeb. O tomto nás dopředu samozřejmě neinformoval.
Považuji toto jednání za velmi neseriózní.
Košnarová, Revay


Produkt

Citroen C3, SPZ 3AY 0164


Požadované řešení

Navrácení uhrazené částky 2000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2015 14:07, před 9 lety

Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.

Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.

Není-li doplňková službu zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas. Spotřebitelka by měla prodejce upozornit na účinnost tohoto ustanovení a požadovat vrácení peněz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.7.2015 14:47, před 9 lety

Dobrý den,

Omlouváme se za pochybení, které mohlo vzniknout nedostatečnou interpretací obsahu Balíčku doplňkových služeb ze strany pracovníka Auto ESA. Tento Balíček je volitelnou opcí a nákup vozidla není podmíněn nákupem tohoto balíčku. Ze nedopatření se omlouváme a zákaznici zašleme nejen povinnou výbavu, ale i poukázku na pohonné hmoty ve výši 1.000,-Kč jako omluvu za toto nedopatření

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.7.2015 15:22, před 9 lety


Lucie Košnarová

Dobrý den,

děkuji za nabídku, nicméně povinnou výbavu jsme byli nuceni již zakoupit, abychom mohli auto používat. Druhou sadu povinné výbavy tedy již nevyužijeme.

Ráda bych Vás požádala o alternativní nabídku.

Děkuji.

S pozdravem

Košnarová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2016 17:02, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.3.2016 17:14, před 9 lety


Lucie Košnarová

Hodnocení:

Komentář: Obdrzeli jsme poukazky na benzin v celkove hodnote 2000 Kc.