Společnost


MABIL MOBIL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73142Vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2023, před rokem

Petra Vojířová

Znění stížnosti

Resp.sccom.cz
Koupili jsme u nich telefon, samozřejmě měl být nový. Došla krabička se strženým výrobním číslem, takže počáteční info o telefonu nula. Krabička měla protržení pečetitka Xiaomi. Po určité době instalace tel.jsme zjistili softwarovou závadu. Takže jsme chtěli obratem zboží vrátit. Absolutně není možné se jim dovolat. Na mobilu je permanentně hlas.schranka, pevnou nikdo nebere. Dovolali jsme se až jakési prodavačce do kamenného krámu. Nicméně, konverzace dále pokračovala přes mail. Neustálé odkazy na jejich obchodní podmínky. Zaslali jsme jim telefon na uvedenou adresu, pouze výdej zásilky byl o 150 m vedle v zasilkovne. Úmyslně si odmitli zásilku vyzvednout. Zřejmě čekají, že nestihneme zboží vrátit ve lhůtě.


Produkt

Mobil xiaomi A9


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2023 16:30, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti MABIL MOBIL s.r.o., Na Šancích 344/70, 72400 Ostrava. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Pokud tedy společnost neuvádí jinou adresu pro vrácení, je možné zboží zaslat na adresu sídla společnosti.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2023 15:42, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Patálie s nimi pokračují. Nezákonně si strhávají peníze za rozbalenou krabičku. Neuvěřitelné. Vojířová"

Vyjádření dTestu:
Předmětem kupní smlouvy je zboží, které je uvnitř krabice, tedy nelze po spotřebiteli požadovat, aby zboží vrátil v původním obalu. O povinnost spotřebitele vrátit zboží v původním obalu by se mohlo jednat v případě, kdy by i obal byl součástí kupní smlouvy nebo by bez něj docházelo ke snížení hodnoty zboží (např. dárkové balení).

Podnikatel si nemůže strhávat peníze ani za porušení obalu od zboží, jelikož by měl předpokládat, že se spotřebitel bude chtít s povahou a vlastnostmi výrobku seznámit a dojde tak k rozbalení zboží.

Stížnost přenecháváme přeřazenou na společnosti, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 15:10, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.