Společnost


Pine Oak Ltd

Počet nahlášených stížností:113
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#73144Pozdě dodané zboží, nakonec přišlo zboží velmi nízké hodnoty, podvodně prezentován kvalitní výrobek.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2023, před rokem

Petr Zicháček

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěl bych se podělit o zkušenost s nákupní galerií Urban Trend https://urbantrend.cz/

Objednali jsme si školní batoh pro teenagery, který byl prezentován jako kvalitní výrobek, určený pro dorůstající mládež do školy. Po úhradě batohu předem (1299 Kč), v souladu s jedinou možností dodavatele, jsme následně v naší nepozornosti zjistili, že obchod si vyhrazuje ve smluvních podmínkách termín dodání až do 365 dnů od objednávky.
Náš batoh objednaný 28.8.2023 (ač už jsme s tím ani nepočítali), nakonec přišel dnes 18.12.2023. Respektive našel jsem jej pohozený před dveřmi, než jsem stihl otevřít vchodové dveře.
Výrobek je stále v nabídce https://urbantrend.cz/products/skolni-batoh-pro-teenagery?_pos=1&_sid=0e1b7bc7c&_ss=r

Ve skutečnosti přišel velmi laciný, až komický výrobek, který je maličký a na první pohled zcela nevhodný pro cokoliv, ani náhodou pro těžké školní potřeby a to ani prvňáčka, v žádném případě většího dítěte.
Látka baťohu teňoučká, umělá, laciná, smradlavá od konzervačních látek, zipy se zadrhávají, nekvalitní, pevnostně sotva něco vydrží. Odhadovaná skutečná hodnota výrobku v asijské tržnici je 50 Kč. Batoh je prakticky nepoužitelný, zralý rovnou na vyhození do koše.

Na webu Urban Trend se honosí kromě reklamou na rychlé odeslání zboží do 24 hodin zejména: "Ochrana zákazníka + jednoduchá reklamace a vrácení zboží" v případě nespokojenosti, a toto jsem následně našel v jejich reklamačním řádu:
4. Odstoupení Kupujícího (spotřebitele) od kupní smlouvy

4.1 Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Kupující proto nemá právo na odstoupení od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů.

Dle mého přesvědčení nákupní galerie Urban Trend je promyšlen s cílem podvést co nejvíce zákazníků na pozadí prezentace "fungujícího eshopu", který sice něco dělá, aby to nebylo napadnutelné úředně, ale rozhodně ne to co by zákazník očekával.

Vzhledem k tomu, že předem zřejmě ani nepočítají, že by se jim zákazníci vraceli, snaha o maximalizaci zisku ze zákazníka, který už jednou naletěl je maximální.

Toliko naše zkušenost, která snad ušetří někomu vyhozené peníze.

S pozdravem

Zicháček


Produkt

Školní batoh pro teenagery


Požadované řešení

Nepožaduji věc řešit, smířil jsem se se ztrátou prostředků ve výši 1299 Kč a nechci se s tím ani dále zabývat, a někoho ani sebe s tím nadále zdržovat.
Chtěl bych jen uchránit jiné spotřebitele před podvodem, který v tomto případě jede ve velkém stylu, naprosto bez okolků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2023 20:26, před rokem

K e-shopu urbantrend.cz:
Dle všeobecných obchodních podmínek dostupných na stránkách urbantrend.cz se nejedná o klasický e-shop, ale o nákupní galerii. Provozovatelem stránek a zprostředkovatelem je nejspíše společnost se sídlem na Seychelách. Není ale známo, jaké subjekty jsou prodávajícími.

Na tento e-shop upozorňuje spotřebitele i Česká obchodní inspekce na svých webových stránkách (coi.cz/rizikove) a doporučuje případný nákup důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího.

Obecně ke stížnosti:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající objednávce) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Seychelách), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Jelikož spotřebitel uvedl, že věc nechce již řešit a toto podání má být pouze varováním pro jiné spotřebitele, bude tato stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.