Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes mne kontaktoval Váš kurýr, že mi veze zboží na dobírku, jestli můžeme sejít dolů, že u nás bude za dvě minuty. Poslala jsem kolegu s hotovostí více než 15 000 Kč, aby ho šel vyhlížet. Kurýr mi volal že čeká u brány, zjistili jsme, že čeká jinde a navedli ho, jak dorazit správně. Řekl, že se tedy přesouvá k nám. Po dvaceti minutách, kdy kolega čekal venku stále s připrarvenou hotovostí jsme snažili kurýrovi dovolat, ale úplně bez výsledku.Pochopila bych cokoliv, kdyby zvednul telefon a omluvil se nebo vysvětlil situaci, ale zřejmě pro pracovníky DPD je náš čas naprosto bezvýznamný. Dovolat se taky ničeho nedovoláme a zvolit si jinou přepravní službu při objednávce nejde vždy. Každopádně pokud bud možnost jiné služby, DPD určitě nezvolíme. Je to pro mne ekvivalent nespolehlivosti. Toto se nám nestalo bohužel s Vámi poprvé.
Silvie
vysvětlení, omluva, případně penalizace pro kurýra za neprofesionální chování
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne v dolní části stránky zde: https://www.dpd.com/cz/cs/kontakt/#kontaktni_formular_kontakt.
Další kontakty na Oddělení zákaznické péče společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.:
- e-mail: info@dpd.cz;
- tel.: 225 373 373 (každý všední den od 7:00 - 18:00).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.