Společnost


B2M.CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73160Sťažnosť za vymáhanie finančnej čiastky za žiadne služby.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2023, před rokem

Margita Marková

Znění stížnosti

Koncom novembra (21.11.2023 a 30.11.2023) ma opakovane telefonicky oslovila slečna (pani) (údajne paní B.) zastupujúca spoločnosť B2M.cz (AAADopyt, s.r.o., resp. 123.Dopyt) s tým, že mi bude posielať ponuky na prepis a korektúry textov; za tieto služby som jej, resp. spoločnosti mala zaplatiť ročne cca 225 €. Zaváhala som a na jej druhý pokus som s ponukou telefonicky súhlasila.
Bola som však hneď na druhý deň (1. 12. 2023) prekvapená, keďže mi neposlala žiadnu zmluvu na dodanie služby, ale rovno faktúru, a to nie na dohovorenú sumu 225 €, ale na 314,65 €. Navyše som na webovej stránke spoločnosti zistila, že o tieto služby záujem vo verejnosti nie je; cítila som sa oklamaná a podvedená.
Z tohto dôvodu som od telefonického dohovoru (zmluvy) ihneď - teda 1. 12. 2023 e-mailom odstúpila a požiadala som ich, aby ma už nekontaktovali.
Napriek tomu ma pravidelne urgujú, aby som faktúru uhradila, aj keď som od nich žiadnu službu nedostala.


Požadované řešení

Akceptovať moje rozhodnutie o odstúpení od telefonického dohovoru (zmluvy) a prestať posielať urgencie na úhradu finančnej čiastky, keďže som žiadnu službu od uvedenej spoločnosti nedostala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2023 20:55, před rokem

Pokud byla smlouva uzavřena telefonicky, je dle novely zákona o ochraně spotřebitele nutné, aby podnikatel zaslal spotřebiteli nabídku, kterou mu učinil telefonicky, mailem nebo dopisem, aby byla smlouva platně uzavřena. Zároveň je pak zapotřebí, aby spotřebitel nabídku přijal, a to buď standardně podpisem papírového vyhotovení, nebo jakýmkoliv i neformálním elektronickým způsobem (např. email, SMS). V opačném případě není spotřebitel, jestliže hovor inicioval podnikatel, smlouvou vůbec vázán.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (spotřebitel smlouvu následně nepotvrdil e-mailem či SMS), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 15:36, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.