Společnost


Rhenus Home Delivery s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73168Rhenus Home Delivery s.r.o. - když Vám agresor ničí dům doručovaným zbožím

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2023, před rokem

Markéta Nováková

Znění stížnosti

Společnost Rhenus Home Delivery s.r.o. byla objednána jako externí doručovatel s "komfortním výnosem" pro dodání zásilky s nábytkem (firmu jsem nevybrala ani neobjednala já, nýbrž prodejce nábytku - Berva Postele s.r.o.).
Zboží dovezli dva pánové, z nichž jeden byl zdvořilý a profesionální, a má stížnost se jej vůbec netýká. Druhý z pánů (jméno bohužel neznám) okamžitě trval na tom, abych podepsala přejímací papíry ještě před tím, než zboží vynesou do domu ("podepište, jinak neodneseme"), a to přesto, že dle instrukcí z BezvaPostelí měl být postup obráceně. Pán ale velmi naléhal, a působil velmi nesmlouvavě - zkontrolovala jsem tedy balíky a dokumentaci podepsala. V ten moment začali pánové zboží odnášet do domu, přičemž ten "nesmlouvavý" z nich zacházel se zbožím nejen neopatrně, ale přímo agresivně - nejprve nám s ním při vstupu do domu udeřil do stříšky nad vstupními dveřmi, pak nám málem zničil lustr v předsíni (musela jsem zasáhnout, tj. chytit balík, který nesl, protože na volání "Pozor! Lutsr!" nereagoval), přičemž se situace opakovala ještě s prosklenými dveřmi do kuchyně, lustrem v kuchyni a prosklenými dveřmi v obýváku. Ani při jednom z incidentů nezpomalil, ani se nepokusil dalšímu ničení v domě zabránit, a to navzdory mým prosbám o opatrnost a dalšímu "zachytávání" při jeho záměrně neopatrné manipulaci. Balíky pak na místo určení nepokládal, ale odhazoval. Pán působil celkově argesivně a poněkud "mimo" - dost možná mohl být pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek, nebo je možná z povahy agresivní podivín.
Druhý pán se nám za chování svého kolegy sice omlouval již na místě, avšak my se domníváme, že příplatek 2.590,- za "doručení s komfortním výnosem" (který byl uhrazen BezvaPostelím za zprostředkování firmy Rhenus Home Delivery) byl za tuto "službu" skutečně neadekvátní.
Pokoušeli jsme se podat stížnost telefonicky přímo firmě Rhenus Home Delivery, avšak není možné se dovolat (vždy nás to dá na vyčkávání, a když to zahlásí, že jste první na řadě, tak je hovor ukončen); proto volíme tuto cestu.


Produkt

"Rozvoz nábytku po ČR s komfortním výnosem"; prováděno firmou Rhenus Home Delivery s.r.o., což je externí firma objednaná prodejcem postelí Bezva Postele s.r.o.


Požadované řešení

Písemná omluva od společnosti Rhenus Home Delivery (stačí elektronicky), doložení nápravného opatření (např. doklad o tom, že byl jejich zaměstnanec proškolen o slušném chování), vrácení 50% částky, kterou si Rhenus za toto doručení účtoval.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2023 11:07, před rokem

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného zde: https://www.rhenus.group/cz/cs/home-delivery/contact/.

Jestliže by spotřebiteli vznikla jednáním zaměstnanců společnosti škoda, je oprávněn ji po společnosti požadovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 15:50, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.