Společnost


UNIQA pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73174Havarijni pojisteni chce zaplatit DPH dopln'kem ke spoluucasti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2023, před rokem

Nikita Drepin

Znění stížnosti

Dobry den, nastala se mi pojistna udalost vedena pod cislem *** havarijniho pojisteni kterou jsem nechal vyresit pres pojist'ovnu UNIQA. Ja nejsem platce DPH a smlouva *** je psana na ICO a rikaji ze uverova spolecnost chybne uzavrela smlouvu bez DPH. Pak mam otazku jestli je to vubec podle zakona vubec nekomu kdo neni platce DPH takhle vystavovat faktury bez DPH? Takze konec koncu ve smlouve havarijniho pojisteni kde mam sjednanou castku 5000CZK anebo 5% v podstate platim castku 21% DPH ktere mi pak nikdo nechce vratit a jeste castku spolucasti 5%.


Produkt

Cislo pojistne smlouvy: ***, Cislo pojistne udalosti: ***


Požadované řešení

Zaplaceni DPH


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2023 15:53, před rokem

Dle dostupných informací je havarijní pojištění výhodnější pro plátce DPH. Pojišťovna totiž následně plní škody bez DPH, což pro ni znamená úsporu (pojišťovny nejsou plátci DPH) a pojistné je proto nižší. DPH z opravy vozidla je pak možné nárokovat od státu.

Zaměstnanec jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho plnění pracovních úkolů. Zároveň se domníváme, že pojišťovací zprostředkovatel by spotřebiteli měl podat všechny potřebné informace k danému produktu (pojištění).

Smlouva, kterou spotřebitel podepsal, by měla odpovídat tomu, co si strany ujednaly.

Na závěr apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a vždy si vše pročetli (popř. se na nejasnosti doptali), aby věděli, co podepisují a k čemu se zavazují.

Jestliže však spotřebitel uvedl IČO do kontaktních údajů ke smlouvě, mohla se společnost oprávněně domnívat, že se jedná o vztah dvou podnikatelů. V takovém případě by faktura bez DPH byla v pořádku a stěžovatel by nepožíval spotřebitelské ochrany.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, info@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.