Společnost


Tušl Technologies, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73183Nevrácené zálohy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2023, před rokem

Eva Balášová

Znění stížnosti

U firmy jsem si 15.9.2023 objednala fotovoltaickou elektrárnu, kdy mi bylo přislíbeno, že tato se bude realizovat poté, co uhradím zálohy ve výši 250tis (hrazeno 18.9.2023) a 125tis Kč (hrazeno 14.11.2023). Přičemž v mezičase se měli zastavit technici, aby zaměřili a posoudili stavbu. Očekávala jsem, že se připraví projekt. Toto se nestalo, technici přijeli již s materiálem po uhrazení druhé zálohy a na místě konstatovali, že na mé střeše není možné elektrárnu instalovat, aniž by se několikanásobně navýšili náklady (už i tak firma v mezičase 2x náklady navýšila) a navíc by elektrárna nevyráběla elektřinu ani z části tak, jak bylo přislíbeno a to z důvodů mnoha úhlů v různých světových stranách a dále různých stínících prvků. Hrozilo i vážné poškození střechy z důvodů jejího zatížení. Od smlouvy jsem odstoupila, což jednatel akceptoval. Nicméně jako reakci na mé odstoupení od smlouvy si vyčíslil nesmyslné náklady spočívající v mimo jiné v "hledání nového zákazníka" a "skladování materiálu" po odstoupení od smlouvy (který mimochodem stále skladuji já, protože jej tu technici zanechali) a další nesmyslné částky v celkové výši 84tis, přičemž mi odmítl vrátit mých 375tis, pokud mu neuhradím uvedených 84tis. Sepsala jsem s právním zástupcem výzvu k navrácení finančních prostředků, kde jsem velmi podrobně vylíčila důvody i argumenty, proč dílo u mne není realizovatelné, a jako kompenzaci jsem navrhla 3tis, byť došlo k pochybení na straně firmy a k rozporu se zákonem na ochranu spotřebitele. Pan jednatel si dopis do vlastních rukou vyzvedl, ale nijak na něj nereagoval, peníze nevrátil. Odstoupení proběhlo 24.11.2023. Prosím o radu a pomoc v řešení této situace.


Produkt

Fotovoltaická elektrárna na klíč


Požadované řešení

Okamžité navrácení veškerých finančních prostředků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2023 15:18, před rokem

Domníváme se, že v tomto případě došlo k pochybení na straně společnosti, která si měla zjistit možnost instalace fotovoltaické elektrárny u spotřebitele a ještě před uzavřením smlouvy a zaplacením spotřebitele měla informovat o ceně a jiných možných důsledcích stavby fotovoltaické elektrárny či produkci samotné elektrárny (jako např. poškození střechy, produkce v případě stínění atd.)

Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k navrácení peněžních prostředků po odstoupení i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Dle § 2913 odst. 1 občanského zákoníku platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Spotřebitel by tak mohl požadovat po společnosti i úhradu vzniklé škody (např. za skladování materiálu atd.)

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 15:08, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.