Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
23. listopadu jsem objednala a zaplatila přepravu u DPD. Platba proběhla přes banku v pořádku Ale odvozu jsem se do dneška 19. prosince nedočkala. 28. listopadu jsem psala první reklamaci, odpověděli, že se tím budou zabývat, další urgence 5. prosince. Už se nikdo neozval a opět další 13. prosince. Firma se mnou vůbec nekomunikuje.
Chtěla jsem vrátit poplatek zpět na účet, ale snaha o nápravu je nulová.
Poplatek za přepravu bych chtěla vrátit na účet.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Podnikatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. Pokud ale její objasnění vyžaduje projednání se zahraničním operátorem, prodlužuje se tato lhůta na dva měsíce dle dostupných informací na stránkách Českého telekomunikačního úřadu.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne v dolní části stránky zde: https://www.dpd.com/cz/cs/kontakt/#kontaktni_formular_kontakt.
Další kontakty na Oddělení zákaznické péče společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.:
- e-mail: info@dpd.cz;
- tel.: 225 373 373 (každý všední den od 7:00 - 18:00).
V případě, že společnost reklamaci nevyřídí či ji nevyhoví, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.