Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
23.7.2015 jsem se od mého synovce dověděla že mojí žádost o služby od společnosti T-Mobile přeposílají potencionálním zájemcům. Informace obsahují mé celé rodné číslo, celé jméno, trvalou i přechodnou adresu, číslo a platnost občanského průkazu, také zboží které jsem si objednala. Při telefonátu do firmy T-Mobile se paní operátorka mojí záležitostí nechtěla zabývat a řekla mi že neví jak by mi mohla pomoci.
Mám kopii jednoho zaslaného emailu od T-Mobile
Žádám okamžité stažení mých osobních údajů nedala jsem souhlas se zveřejněním musela bych být cvok.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka dala společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitelka vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů.
Takové zpracování osobních údajů je obvykle v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitelka svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník její osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona a spotřebitelka by se mohla obrátit s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů. Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle zákona písemně. To se může stát buď dopisem (z důvodu prokazatelnosti jednání doporučeným s dodejkou) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede. Pokud spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Státní dozor nad dodržováním zákonem stanovených povinností při zpracování osobních údajů provádí Úřad pro ochranu osobních údajů. V případě nerespektování vůle spotřebitelky, může spotřebitelka podat podnět k prošetření tomuto státnímu dozorovému orgánu.
Zpracovatel či správce osobních údajů je povinen postupovat při jejich zpracování podle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Dle tohoto zákona je osobním údajem jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků, specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu. Tudíž mezi osobní údaje chráněné tímto zákonem patří např. jméno a příjmení, adresa, datum narození, rovněž i rodné číslo.
Dle § 21 zákona o ochraně osobních údajů má každý subjekt údajů, který zjistí nebo se domnívá, že správce nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu se zákonem, může požádat správce nebo zpracovatele o vysvětlení, rovněž i požadovat, aby správce nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě dalších dotazů kontaktujte prosím poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.