Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Při založení účtu u O2 a to jen kvůli TV a internetu, mi při zřízení služby po telefonu bylo tvrzeno, že musím uhradit depozit kvůli insolvenci ukončené pred 4 lety ve výši 3tis.kc. Vráceno bude prý po 3 uhrazených fakturách. Tak se nestalo. Volala jsem na jejich linku, tak tvrdili, ze po 6 měsících. Už je to sedm měsíců, tak jsem psala email na pohledávky a odpověď? Nebude vráceno po dobu trvání smlouvy. Takže lžou. Tohle kdybych věděla dopředu nikdy se k 02 neupisu. Nejradši bych vrátila všechna zařízení a šla ke konkurenci. To ale nejde, protože bych vše musela uhradit v plné výši naráz.! To je klamání spotřebitele!
Smlouva č.***
Možnost navrácení zařízení a ukončení smlouvy bez poplatku.
|
Tweet |
Dle dostupných informací platí následující: "Je-li důvodné podezření, že účastník nebude plnit své povinnosti dle smlouvy a Všeobecných podmínek poskytování služeb O2 (zejm. je-li veden v registru SOLUS či jiném obdobném registru anebo zneužíval služeb) je O2 oprávněna při podání žádosti o zřízení služby požadovat složení přiměřené jistoty, a to až do výše 10 000 Kč. Tato jistota je vrácena na základě písemné žádosti účastníka nejdříve po 12 měsících od zřízení služby, pokud účastník uhradil řádně a včas vyúčtování za služby poskytnuté v posledních 12 po sobě jdoucích zúčtovacích obdobích, nemá závazky po splatnosti ani během posledních 12 měsíců nebylo účastníkovi omezeno či přerušeno poskytování služeb z důvodu nezaplacení vyúčtování. Všechny finanční jistoty jsou vráceny nejpozději po skončení smluvního vztahu, nejsou-li použity na úhradu účastníkova dluhu vůči O2."
Jestliže byl spotřebitel ze zaměstnancem společnosti ujišťován, že mu bude depozit vrácen po 3 uhrazených fakturách, je takové jednání závazné pro společnost dle § 166 občanského zákoníku.
Smlouva, kterou spotřebitel podepsal, by měla odpovídat tomu, co si strany ujednaly. Spotřebitel by v tomto případě mohl namítnout neplatnost smlouvy z důvodu uvedení spotřebitele v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku, jelikož se domníváme i z popisu stížnosti, že by smlouvu neuzavřel, věděl-li by o možnosti vrácení depozitu až po 12 měsících od zřízení služby.
Týká-li se však omyl vedlejší okolnosti, kterou ani strany neprohlásily za rozhodující, je právní jednání platné, ale osoba uvedená v omyl má vůči původci omylu právo na přiměřenou náhradu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Hezký den, je mi líto, pokud jste byla o vrácení depozitu chybně informována. Při aktivaci služby můžeme vyžadovat složení jistoty i v jiných odůvodněných případech, zejména pokud by mohlo být ztíženo vymáhání případných pohledávek. Jistotu neúročíme a máme právo ji jednostranně použít ke splnění jakýchkoli dluhů po splatnosti. Není-li sjednáno jinak, jistotu vracíme účastníkovi podle jeho pokynů po skončení smlouvy a splnění všech jeho dluhů vůči nám. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, z mého pohledu pokud takhle klamným způsobem získáváte zákazníky, tak je to klamání spotřebitele. Pokud víte, že to takhle máte nastaveno a nevrátíte depozit po celou dobu trvání smlouvy, tak to laskavě sdělujte zákazníkovi popravdě, při zřízení, ať se může svobodně rozhodnout. A pokud Vaši zaměstnanci nevědí o produktu co nabízí, tak by mělo dojít k řádnému proškolení! A pokud Vím, hovory máte nahrávány. Tak si můžete ověřit, že mi bylo dvakrát tvrzeno dvěma zaměstnanci, že mi bude depozit vrácen. A je tedy možnost vrátit zařízení bez doplacení? a zřídit si službu u jiného poskytovatele? (užívání máte uhrazeno v měsíčních platbách) Byla bych ráda, kdyby jste vyšli vstříc. Nejde mi ani tak o ty peníze a možná důvod i částečně chápu (ikdyž u T-mobile mám službu "Magenta" v hodnotě cca 2500Kč měsíčně a žádný depozit nechtěli a nechtějí), ale jde mi o ten princip přístupu a klamání zákazníka.
Hezký den, informace o možnosti vrácení depozitu je podávána při aktivaci služby. Pokud jste byla chybně informována o možnosti vrácení zaplaceného depozitu, můžeme to nechat prověřit. Zašlete nám prosím na emailovou adresu info@o2guru.cz Vaše telefonní číslo, celé jméno a datum narození pro ověření a společně se na to podíváme. S pozdravem, Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Děkujeme stranám za reakce.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.