Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30. června 2023 jsem společně s dcerou a jejími syny (11 let) a (4 roky) letěla do Varny jako klienti cestovní kanceláře Čedok. Odlet byl plánován na 13.15 hod. a na letiště jsme se podle pokynů cestovní kanceláře dostavili cca o 3 hodiny dříve. Starší syn, který se v té době kvůli ataku zánětlivého onemocnění kyčle (jeho odborný lékař pobyt u moře doporučil) nemohl standardně pohybovat, a proto jsme mu zařídili asistenci letiště, byl na vozíku. Na letiště nás vozidlo specializované taxislužby dovezlo cca v 10.00 hod. a po zavolání asistence letiště si nás bezprostředně po příjezdu pracovník převzal. Namísto původně plánovaného odletu jsme však nakonec odletěli až cca v 18.50 hod. Starší syn byl po celou tuto dobu nucen na vozíku sedět (tedy více než 8 hodin), což pro něj nebylo nijak pohodlné, ale především to pro jeho stávající zdravotní stav nebylo správné. Celý let tak byl oproti původně naplánovanému zpožděn o více než 5 hodin, takže jsme do Varny dorazili namísto 16.20 hod. o více než 5 hodin později. Proto jsem dne 30. září 2023 požádala o kompenzaci pro všechny členy rodiny (viz níže), neboť let byl zpožděn oproti původně plánovanému příletu o více než 3 hodiny, pakliže by v úvahu nepřipadala refundace - zpoždění více než 5 hodin (viz. práva cestujících v letecké dopravě zveřejněná na jejich webových stránkách).
Až dne 9. listopadu 2023 mi ze společnosti odpovědi (viz níže), že na kompenzaci nemám nárok, neboť důvodem byl pozdvní přílet z předchozí destinace a zpoždění nepřesáhlo 3 hodiny.
Jelikož jsem se s jejich odmítnutím neztotožnila, bezoodkladně jsem reagovala se sdělením, že lez byl zpožděn o více než 3 hodiny, respektive o více než o 5 hodin. Od té doby se mnou již nikdo nekomunikuje (o věci jsem informovala i ombucmana společnosti).
Předem děkuji za vaši pomoc.
Jana Dvořáková
Společnost Smartwings se snaží vždy dělat maximum, aby Vás dopravila do Vaší destinace včas. Bohužel, občas se vyskytnou okolnosti, které nám neumožní vykonat let včas. Jednou z takových okolností byl pozdní přílet z předchozí destinace.
Evropská komise ve smyslu nařízení 261/2004 definovala tzv. mimořádné okolnosti, které liberalizují leteckého dopravce od paušální kompenzace. Takové události jsou například nepříznivé počasí, stávka, technická porucha (způsobená například střetem s ptákem anebo výrobní vada) anebo regulace letového provozu. Takové okolnosti letecký dopravce nemůže předvídat ani nijak ovlivnit. Zároveň definovala minimální délku zpoždění pro vyplácení kompenzace, která je 3 hodiny (po odečtení času zpoždění, který dopravce nemohl předvídat ani ovlivnit). Vzhledem k tomu, že zpoždění Vašeho letu nepřesáhlo tři hodiny nárok na kompenzaci nelze uznat.
Omlouváme se za komplikace a děkujeme za Vaše pochopení.
S pozdravem
paní A.
Claims Officer
Smartwings, a. s.
K Letišti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic
www.smartwings.com
***
From: Jana Dvořáková <***>
Sent: Saturday, September 30, 2023 6:59 PM
To: Smartwings Customer Care
Subject: Zpoždění a zrušení letu
Identifikace zprávy:
***
Identifikace zákazníka:
***
Zpoždění a zrušení letu
Na portálu www.smartwings.com byl zákazníkem vytvořen nový požadavek. Proveďte neprodleně potřebné kroky a informujte zákazníka o stavu jeho požadavku.
Oslovení: pan
Jméno: Jana Dvořáková
Telefon: 420 ***
E-mail: ***
Adresa: ***
Letiště odletu: Praha Ruzyně /PRG/
Letiště příletu: Varna /VAR/
Datum letu: 30.06.2023
Číslo letu: ***
Rezervační kód letenky:
Předmět zprávy: Zpoždění a zrušení letu
Zpráva: Dobrý den. Dne 30. června 2023 jsem společně s dcerou B (39 let)a jejími syny M. (11 let) a T. (4 roky) letěla do Varny jako klienti cestovní kanceláře Čedok. Odlet byl plánován na 13.15 hod. a na letiště jsme se podle pokynů cestovní kanceláře dostavili cca o 3 hodiny dříve. Starší syn , který se v té době kvůli ataku zánětlivého onemocnění kyčle (jeho odborný lékař pobyt u moře doporučil) nemohl standardně pohybovat, a proto jsme mu zařídili asistenci letiště (velice chválím), byl na vozíku. Na letiště nás vozidlo specializované taxislužby dovezlo cca v 10.00 hod. a po zavolání asistence letiště si nás bezprostředně po příjezdu pracovník převzal. Namísto původně plánovaného odletu jsme však nakonec odletěli až cca v 18.50 hod. Starší syn byl po celou tuto dobu nucen na vozíku sedět (tedy více než 8 hodin), což pro něj nebylo nijak pohodlné, ale především to pro jeho stávající zdravotní stav nebylo správné. Celý let tak byl oproti původně naplánovanému zpožděn o více než 5 hodin, takže jsme do Varny dorazili namísto 16.20 hod. o více než 5 hodin později a do hotelu, kde jsme měli být ubytováni, o cca další 2 hodiny později. Nestihli jsme tak večeři, kterou bychom byli bývali dostali v případě, že bychom do hotelu dorazili v původně plánovaném čase. Z uvedeného důvodu žádám o kompenzaci pro všechny členy rodiny, neboť let byl zpožděn oproti původně plánovanému příletu o více než 3 hodiny, pakliže by v úvahu nepřipadala refundace - zpoždění více než 5 hodin (viz. práva cestujících v letecké dopravě zveřejněná na vašich webových stránkách). Jana Dvořáková (59 let).
Let společnosti Smartwings, číslo letu ***, dne 30. června 2023 z Letiště Václava Havla v Praze na letiště ve Varně v Bulharsku
Kompenzace zpoždění letu ve výši 25O EUR pro každého člena rodiny (4x 250)
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, jak i spotřebitel uvedl. V případě, kdy se však jedná o událost způsobenou mimořádnými okolnostmi mimo kontrolu dopravce a dopravce a jeho zaměstnanci a smluvní partneři přijali veškerá přiměřená opatření, nemají cestující nárok na kompenzaci.
Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Celý postup řešení stížnosti nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/.
Spotřebitel se může obrátit se vzniklou situací i na ombudsmana společnosti Smartwings, a.s., jestliže má pocit, že společnost reklamaci či jiné podání vyřídila nesprávně či nedostatečně. Více informací o této možnosti spotřebitel nalezne zde: https://www.smartwings.com/ombudsman.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.