Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V lednu 2014 jsem u společnosti O2 koupila mobil Sony ST23i Xperia Miro. V listopadu 2014 jsem ho poprvé reklamovala, že se při hovoru vypíná, volaný špatně slyší a naskakuje příprava interního uložiště. Po té jsem ho reklamovala ještě třikrát pro stejné vady. Pokaždé se mi vrátil s tím, že v průběhu testování se vady neprojevily a bylo obnoveno tovární nastavení, SW verze firmware v souladu s požadavky výrobce. Po třetí reklamaci jsem si vyměnila novou SIM kartu. Do čtrnácti dnů po vrácení z reklamace se vady vždy projevily znovu. Test baterie OK. Od poslední reklamace z konce května jsem tovární nastavení obnovovala již několikrát.
Model ST23i, IMEI 355757058533759
Nechci vrátit peníze, ale chci ho vyměnit za jiný typ. Mobil této značky mám již druhý, ale bohužel jsem k ní ztratila důvěru.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
V případě, kdy dojde k zamítnutí reklamace, by nemělo být zasahováno do přístroje. Společnost by v tomto případě měla prokázat, že k posouzení vady je nutné uvést telefon do továrního nastavení a teprve následně provést diagnostický test. Je totiž možné, že uvedením přístroje do továrního nastavení se vada skutečně odstraní (respektive na krátkou dobu se odstraní její projevy) a spotřebitel bude v důkazní nouzi, pokud by s výsledkem reklamace nesouhlasil a tento svůj nesouhlas chtěl doložit například znaleckým posudkem.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Jedná se tedy pouze o reklamace uznané.
Pěkný den,
bohužel vás nepotěším. Aby bylo možné vyměnit telefon v rámci reklamace kus za kus, je potřeba aby se jednalo o 3 potvrzenou reklamaci stejné závady či 4 potvrzenou reklamaci rozdílné vady. Jelikož se ani v jednom případě, jak píšete vy chyba telefonu v servisním středisku neprojevila, není možné výměnu telefonu v rámci reklamace uplatnit.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček,
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
reklamační řád znám, sama pracuji v obchodě. Ale v tom případě bych chtěla vysvětlit, proč se mi tak děje. Nemůžu přece každý týden nebo každých čtrnáct dnů obnovovat tovární nastavení. Na prodejně mi bylo řečeno při vyzvednutí telefonu z poslední reklamace, že jakmile se začne s obnovováním nastavení jednou, pak se bude muset obnovovat čím dál častěji. Upřímně si myslím, že to byl nepodařený model, který byl jen krátce v prodeji. Jsem z toho velmi zklamaná, protože telefon je stále v záruce, ale bohužel se nedá používat k volání.
S pozdravem
Večeřová Stanislava
Jak již bylo řečeno, pokud se opravdu vada po obnovení do továrního nastavení po určitou dobu neobjevila, mohlo to znamenat, že byla v rámci reklamačního řízení ve skutečnosti napravena a reklamace měla být uznána jako oprávněná.
Z důvodu zachování důkazu o existenci vady pro případný znalecký posudek, doporučujeme vadu při opětovném výskytu podrobně zdokumentovat (je-li to možné) a při uplatnění reklamace prodávajícího upozornit na to, že si spotřebitel nepřeje obnovu do továrního nastavení nebo provedení jakékoliv změny v přístroji, pokud se nebude jednat o jeho opravu. Jakýkoliv zásah do přístroje, jehož následek způsobí změnu na/v tomto přístroji, se bude považovat za uznání reklamace (toto celé výslovně uvést do reklamačního protokolu).
Odmítne-li prodávající přijmout přístroj do reklamace (např.: z důvodu nemožnosti diagnostiky bez zásahu do přístroje), musí toto své rozhodnutí důvěryhodně zdůvodnit. Spotřebitel nespokojený s tímto rozhodnutím, se pak může obrátit na soudního znalce, zda je odmítnutí opodstatněné. Znalec se v posudku bude zabývat tím, zda je vada zjistitelná i bez nutnosti zásahu do přístroje a zda je odmítnutí důvodné. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Při zamítnutí reklamace (zboží bylo přijato, ale reklamace neuznána) platí to, co bylo již uvedeno v předchozím vyjádření dTestu.
Pěkný den,
chápu vás. Avšak v případě, že se závada opravdu neprojevila není možné aby byla reklamace uznána.
Doporučím tedy, pokud opětovně dochází k potížím s telefonem se opět obrátit na značkovou prodejnu.
V reklamačním formuláři závadu co nejdetailněji popsat.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
jsem znechucena s takovým jednáním. Jednak mi také neodpovídáte na moji otázku, proč se mi telefon při hovoru vypíná a naskakuje příprava interního uložiště, ač nemám kapacitu přečerpanou a nemám stažené ani žádné jiné aplikace než byly nastaveny v mobilu. Telefon byl již čtyřikrát na reklamaci a žádala jsem, aby byl sledován delší dobu. Pokaždé se mi vrátil do čtrnácti dnů, z toho podle data byl v servise pouze tři dny. Na druhou stranu, je-li telefon v pořádku, pak mi vysvětlete, prosím, proč mi obnovují tovární nastavení. V tom případě si myslím, že nějaká zrada tam je a právě obnovením továrního nastavení se odstraní, ač pouze dočasně. Mám-li ho znovu reklamovat, žádám, aby byl zkontrolován v jiném servisu, který by byl nezávislý na Arvato servise. Není přece možné, aby za tři dny zjistili, je-li vše v pořádku nebo ne. Ty závady se mi projeví, jak jsem psala do čtrnácti dnů. Zajímá mě, zda-li telefon vůbec testují nebo rovnou provedou obnovení. Pak by z toho bylo zřejmé, že závady, které uvádím, se neprojeví.
Večeřová S.
Pěkný den,
otázka z jakého důvodu se vám stále zobrazuje informace ohledně přípravy interního úložiště může být v návaznosti na chybu FW telefonu, nikoliv však hardware. Vyzkoušejte prosím před reklamací zařízení zkontrolovat dostupné aktualizace. Stačí kliknout na nastavení - informace o telefonu - aktualizace.
Pokud nedojde k nápravě, doporučím navštívit opět značkovou prodejnu a zařízení reklamovat.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
v telefonu jsou nastaveny nejnovější aktualizace, které jsou k dispozici. A co dál? Budu reklamovat telefon, požádám, aby byl telefon v servise delší dobu sledován, vrátí se mi do čtrnácti dnů, z čehož v servise bude tři dny s tím, že závada se nevyskytla a bylo obnoveno tovární nastavení. To mi nabídli i na prodejně nebo, že si můžu obnovit sama nastavení v telefonu. Jak jsem již psala, pokud je telefon v pořádku a žádná závada se neprojevila, proč tedy obnovovat tovární nastavení? Dle mého názoru to byl vyrobený zmetek a dle zjištění nejsem jediná, kdo s tímto telefonem má problém. Na pobočce mi bylo řečeno jedním ze společnosti, že sám měl již čtyři tyto mobily, které zrušil. Já si kupuji telefon, abych ho mohla používat a ne ještě v záruce ho vyhodit a koupit nový. Mám takový dojem, že tento výrobek by v televizi obstál jako Czech šmejd. Třináct let využívám vaše služby, nikdy jsem neměla takové problémy jako nyní. Jak jsem již psala, nechci vrátit peníze, chci telefon, který bych mohla plně využívat. Problémy, které mám, trvají už více jak půl roku a chtěla bych, aby se co nejdříve vyřešily. V opačném případě se obrátím na ČOI.
Večeřová S.
Pěkný den,
chápu vás. Avšak výměnu telefonu je možné získat v případě, že by předchozí reklamace byly uznány nezávislým servisním střediskem. Pokud nejste s vyřešením reklamace spokojena, je potřeba zařízení opětovně reklamovat.
Bohužel nemáme možnost nikterak ovlivnit vyřešení celé záležitost, jelikož reklamace je v řešení nezávislého servisního střediska.
Doporučím tedy opětovně navštívit značkovou prodejnu.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
navštívím tedy znovu vaši prodejnu a telefon budu reklamovat. Trvám ale na tom, aby byl poslán do jiného servisu než do Arvato servisu, ač vím, že je to váš smluvní servis pro přístroje Sony. Myslím, že určitě nemáte jediný. Chápu i já vás, že řešení nemůžete nijak ovlivnit, ale myslím si, že výrobce i servis by měli uznat, že se jim vyrobený přístroj nepodařil. Podle zjištění z recenzí jak Arvata tak Sony to není žádná dobrá vizitka.
Večeřová
Pěkný den,
věřím, že touto návštěvou značkové prodejny dojde k vyřešení celé záležitosti. Doporučím do reklamačního formuláře taktéž uvést veškeré náležitosti a to včetně předchozích reklamací telefonu.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
dnes jsem tedy navštívila značkovou prodejnu, sice s menšími komplikacemi, protože tam měli problém s počítačem, tudíž mi reklamaci nemohli přijmout, takže jsem musela do druhé prodejny a telefon reklamovala. Přiložila jsem k tomu veškeré náležitosti z předchozích reklamací a jsem velice zvědavá, jak se vše vvyřeší. Doufám, že už to bude naposledy.
Večeřová
Pěkný den,
děkuji za vaší odpověď. Věřím, že tato reklamace vyřeší předchozí potíže.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
tak mi konečně reklamaci vyřešili, s tím, že vada na telefonu byla a vyměnili mi ho za jiný. Poslali mi s rozhodnutím řešení reklamace i protokol o testování a byl mnohem rozsáhlejší než z předchozích čtyř reklamací. Jen nechápu, proč takový test neudělali hned. Zřejmě zkoušeli, kdo vydrží déle být trpělivý, buď v servise nebo zákazník.
I přesto děkuji za vyřešení reklamace.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Večeřová S.
Dobrý den,
děkuji za informaci.
Jsme rádi, že nakonec vše dopadlo k vaší plné spokojenosti.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení: