Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Vyúčtování za dva roky s ročním prodlením adresované zemřelé mamince, v poště v týdnu mez 5. - 12. prosincem. Splatnost požadavku 7. prosince. Matka s firmou nemá žádnou smlouvu, zřejmě převzali po předchozích firmách - v úpadku.
Během telefonátu na zák. centrum přislíbeno vysvětlení kompetentní osobou, která mě bude kontaktovat.
Napsán e-mail s žádostí o vysvětlení požadavku, event. upuštění od vymáhání nedoplatku (cca 1400,-Kč).
Současná cena od ČEZ = cca1/3 požadované ceny.
Vysvětlení požadavku, doložení jeho oprávněnosti, event. upuštění od vymáhání nedoplatku (cca 1400,-Kč). Současná cena od ČEZ = cca1/3 požadované ceny.
|
Tweet |
Smlouva s dodavatelem energií končí úmrtím odběratele, jestliže žil v domácnosti sám. Pokud však žil v domácnosti s jinou osobou, platí, že dodávka energií pro domácnost spadá do kategorie závazků týkajících se běžných záležitostí rodiny a závazek tedy pokračuje i po smrti spotřebitele. V případě zániku odběrného místa nebo přepisu na jiného odběratele by mělo dodavateli postačit prokázání skutečnosti úmrtím listem či lékařskou zprávou.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud společnost nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Ten bude zaslán na adresu společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, 14800 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.