Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#7323Neoprávněně zamítnut žádost o zrušení služby - internetu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2015, před 9 lety

Lubomír Ludvík

Znění stížnosti

Měl jsem závazek do 17.7.2015 (bylo to vidět i v účtu na https://moje.o2.cz), ale internet jsem nepoužíval tak jsem 16.7.2015 chtěl telefonicky odhlásit O2 internet. Operátorem mi bylo řečeno že není problém, ale mám napsat na firmy@o2.cz
17.7.2015 jsem poslal na firmy@o2.cz podepsanou naskenovanou výpověď - zrušení služby.

Dne 20.7.2015 jsem obdržel odpověď:
Dovolujeme si Vás upozornit, že jste se v rámci smluvního vztahu s naší společností zavázal využívat našich služeb za zvýhodněných podmínek po dohodnutou dobu. Podle novely zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, nelze čísla se závazkem předčasně vypovědět jednostranně ze strany zákazníka.

Znovu jsem se podíval na účet https://moje.o2.cz a byl jsem v šoku.
Měl jsem tam původně závazek do 17.7.2015, o víkendu tam bylo bez závazku a dnes tam vidím závazek do 17.7.2016 Nevím jestli automat nebo operátor, ale v každém případě bez mého souhlasu a vědomí provedl prodloužení o další rok!


Produkt

Internet optimal plus


Požadované řešení

Zrušení služby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2015 12:08, před 9 lety

V tomto případě je vhodné zjistit, zda zmíněná smlouva obsahuje ustanovení o její automatické prolongaci. Pokud ano, jako je tomu nejspíše v tomto případě, tak podle § 63 odst. 10 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel povinen informovat spotřebitele nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu.
Co se zrušení poskytování internetu týče, tak v rámci tarifu - tedy zvýhodněného poskytování balíčku služeb, nebude nejspíše rušení jednotlivých služeb možné. Závisí však samozřejmě na podmínkách konkrétní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.7.2015 15:11, před 9 lety

Pěkný den,
dle detailní kontroly jsem zjistil, že na vašem Internetu na doma je evidováno aktivní prodloužení závazku po uplynutí 12 měsíců. Jelikož jste tuto doplňkovou službu nezrušil, došlo 18. 7. 2015 k prodloužení stávajícího závazku na dalších 12 měsíců. O automatickém prodloužení jsme vás s dvouměsíčním předstihem informovali na vyúčtování za služby s variabilním symbolem 0644665007. V tomto případě, pokud dojde nyní k předčasnému ukončení, bude vystavena smluvní pokuta, která je počítána z 20% pravidelného měsíčního poplatku krát počet zbývajících měsíců.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.7.2015 15:39, před 9 lety


Lubomír Ludvík

Asi je moje chyba, že na fakturách čtu jen sumu, proto jsem o automatickém prodlužování nevěděl, neboť jsem si je neobjednal. Faktem ale zůstává, že ještě před tímto automatickým prodloužením obdržela ode mně společnost ústně (16.7) a 17.7. písemnou výpověď smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2015 16:45, před 9 lety

Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu. Co je vyjádřeno slovy nebo jinak, vyloží se podle úmyslu jednajícího, byl-li takový úmysl druhé straně znám, anebo musela-li o něm vědět.

Obdržela-li společnost před koncem doby trvání smlouvy její výpověď, ze které je zřejmé, že spotřebitel nemá zájem na automatické prolongaci, nelze namítat nesprávnou formu ukončení. Úmysl ukončit smlouvu je zřejmě možné vyvodit i z předchozího telefonického hovoru s operátorem. K prokázaní zde může sloužit jeho záznam.

Pokud je však poskytovaných služeb více, výpověď jedné služby neruší automaticky celou smlouvu. To však závisí na konkrétním znění smluvních ujednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.7.2015 10:42, před 9 lety

Pěkný den,
děkuji za odpověď. Aktuálně jsem celou záležitost předal přímo na kolegy z oddělení reklamací a stížností.
Věřím, že vyjádření obdržíte v co nejkratší době.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.8.2015 06:25, před 9 lety


Lubomír Ludvík

Hodnocení:

Komentář: 30.7. jsem se dozvěděl od O2, že došlo k zadání zrušení služby.
Pravděpodobně se dozvěděli, že jsem poslal na ČTÚ elektronicky stížnost.
Firma, na jejímž prvním místě je zisk a někde až na konci spokojení zákazníci nemá velkou budoucnost, doporučuji akcie prodat :-)