Společnost


Městský dopravní podnik Opava, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73251Ohrožení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2023, před rokem

Petr Matušek

Znění stížnosti

15:51, 21. 12. 2023, linka 201, ulice Praskova, směr do centra. Videozáznam k dispozici.
Ohrožení řidičem trolejbusu. Při vyjíždění ze zastávky z důvodu nedostatku místa dané jiným řidičem najel svým vozidlem do mého vozidla, ve kterém jsem převážel dítě.
Vzniklo nebezpečí („Nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí.”), při kterém mohl poškodit vozidlo MHD, mé soukromé vozidla a nabouráním jej odstrčit do jiného pruhu, ve kterém mohlo dojít k další srážce.
Z videozáznamu je možné vyčíst, že jsem si jasně vědom povinnosti řidičů umožnit vyjetí vozidlům MHD ze zastávky a toto jsem, hlupák, učinil. Mé vozidlo stálo na správném místě. Stálo. Řidič trolejbusu najížděl do stojícího vozidla. Za "dobrý skutek" potrestal řidič MHD ohrožením mě. Ne jiného řidiče, který se mu postavil do cesty, ani ne sebe, když už tedy měl vyčkat. A měl ze zastávky vyjet v místě k tomu určeném. Což neudělal.
Velmi si cením, když svou povinnost plním vždy (Opavák opavským řidičům MHD a nejen těm) a ti poděkují blinkry. Krásná spolupráce v provozu.
Dnešní řidič byl ale hodně "unaveně podrážděný". Pokud byste mou stížnost shledali oprávněnou, ocenil bych omluvu. Pokud bych se pletl a vy jste viděli situaci jinak, uznám i svou případnou chybu.
Petr Matušek


Produkt

Viz Popis stížnosti


Požadované řešení

Pokud byste mou stížnost shledali oprávněnou, ocenil bych omluvu. Pokud bych se pletl a vy jste viděli situaci jinak, uznám i svou případnou chybu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.12.2023 06:31, před rokem

Stěžovatel by měl společnost informovat o porušování dopravních předpisů ze strany řidičů (místo, datum a čas, popř. SPZ), neboť obzvláště řidič z povolání je povinen důsledně dodržovat pravidla silničního provozu a pokud k pochybení dojde, měl by se zaměstnavatel každou takovou stížností zabývat a jestliže se prokáže, že řidič skutečně nedodržel dopravní předpisy, vyvodit z toho případné důsledky v rámci pracovněprávních předpisů. Pokud by nedošlo k nápravě, lze učinit oznámení Policii ČR ohledně porušování dopravních předpisů.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Na společnost je možné se obrátit e-mailem na info@mdpo.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 16:17, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.