Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.12. jsem přes tyto stránky objednal PS5 + Spiderman 2 hru za 7.500,- bohužel jsem jednal ve spěchu a při práci, takže jsem si některé podezřelé věci neuvědomil.
Ihned po objednávce, přišly kontaktní údaje, kam zaplatit.
Číslo účtu, které bylo uvedeno v potvrzení objednávky, bylo číslo účtu uvedené v emailu, kam mám peníze poslat rozdílné. Jedno vedené u Monety druhé u Expobank. Další podezřelá věc byla, že chtěli ihned pro urychlení zaslání zboží zaslat potvrzení o platbě. Dále na dotaz po 4 dnech čekání (garantované dodání do 3 dnů), jsem byl informován velmi stroha "Ano"
Kbelská 20 není vedená pod PSČ 190 00 a je to rodinný dům vlastněný soukromými osobami. Chudáci aby teď vybírali schránku se stížnostmi.
Na PČR mi bylo řečeno, že dokud eshop komunikuje nedá se s tím nic dělat, já jsem chtěl reagovat ihned odpoledne od odeslání peněz, aby nikdo další nepřišel o peníze.
Bohužel prý takto postupovat nejde, že se vlastně žádného protiprávní jednání nikdo zatím nedopustil.
V tuto chvíli je to již 8 dní a po urgenci, že odstupuji od smlouvy a chci zaslat peníze zpět na účet již obchod nekomunikuje.
Nebráním se společně s ostatními spojit v jednu žalobu, jelikož jsme společně přesáhli částku 10000,- a není to tedy už jen přestupek.
Stránky jsou denně aktualizovány, dnes už za 300,- garance doručeni do konce roku (dříve zdarma do 23.12.)
PS5 + Marvel Spiderman 2
Vrácení peněz na účet mě banky
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek e-shopu videokonzole.cz by měla být provozovatelem společnost VIDEOKONZOLE se sídlem Kbelská 20, 190 00 Praha 9, Česká republika. V obchodního rejstříku ale tuto společnost (s uvedeným IČ: 50214206) nelze dohledat.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop prostřednictvím e-mailu: info@videokonzole.cz, který je na webových stránkách uveden, popř. na adresu uvedenou výše.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jestliže by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.