Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na svůj herní účet u této společnosti jsem se zaregistroval, ověřil svoji identitu a při registraci jsem využil nabídku společnosti Tipli, že při splnění podmínek a plné registraci ještě navíc obdržím bonus 350 Kč. Ten jsem zatím doteď neobdržel a řeším to jako reklamaci se společností Tipli. Na herní účet jsem vložil 300 Kč a bohužel, když jsem hned řešil reklamaci s Tipli jsem si všiml, že společnost MerkurXtip CZ nemá zrovna dobré recenze na Googlu, kde si lidé na společnost stěžují. Peníze jsem ani nechtěl použít po přečtení recenzí v žádné hře a ihned jsem pro jistotu požádal o výběr vkladu zpět na bankovní účet. Ale jak si i podle komentářů lidí dalo čekat, žádost byla zamítnuta kvůli podezření na praní špinavých peněz podle nich ani blíže nespecifikovaného zákona a to do doby, než vložené peníze prosázím a případně vyhraji zpět, tak až poté si údajně mohu peníze vybrat. Zajímal by mě na to Váš názor, protože se mi nikdy nestalo, aby když jsem např. neprosázel celý vklad nebo nevsadil do žádné hry ani korunu u jiných společností jako jsou Sazka, Tipsport nebo Korunka, tak nikdy nebyl problém s výběrem peněz kvůli nějakému zákonu na ochranu praní špinavých peněz.
Zajímal by mě pouze názor, zda má společnost MerkurXtip CZ právo na blokaci výběru peněz, když u jiných společností nebyl s tímto problém, a pokud nemá, tak jak postupovat dále.
|
Tweet |
Pokud bylo spotřebiteli přislíbeno obdržení bonusu a spotřebitel splnil veškeré podmínky, měl by být bonus řádně a včas vyplacen. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podle čl. V. obchodních podmínek společnosti platí, že "Z dočasného uživatelského konta není možné vybírat vložené peněžní prostředky nebo výhry. Nebudou-li splněny podmínky pro plnohodnotnou účast na hazardních hrách ve lhůtě 30 dnů, dojde automaticky ke zrušení dočasného uživatelského konta. V takovém případě pak Provozovatel vrátí potenciálnímu účastníkovi nevyčerpaný vklad, a to nejpozději do 7 dnů ode dne zrušení příslušného dočasného uživatelského konta prostřednictvím jeho aktivní platební metody v souladu s příslušným ustanovením HP."
Dle našeho názoru se však ujednání o nemožnosti vybírat vložené peněžní prostředky jeví jako překvapivé, které je ve vztahu ke spotřebiteli neúčinné.
Spotřebitel by měl být informován řádně a včas o nemožnosti vrácení peněz, nejlépe při vkladu peněz na zákaznický účet.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit na dozorový orgán. Státní dozor v oblasti hazardních her vykonává Celní správa (kontaktní údaje jsou k dispozici zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/kontaktujte-nas.aspx).
Vyjádření společnosti MerkurXtip a.s.:
Každý hráč je při své registraci k účasti na hazardní hře u společnosti MerkurXtip a.s. povinen seznámit se se Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti a Herním plánem a vyjádřit s těmito dokumenty souhlas. Jedná se o obligatorní náležitost registrace, bez které není možné registraci hráče dokončit. Herní plán je dokument schvalovaný Ministerstvem financí, který vedle pravidel hazardní hry, výše výher nebo způsobu jejich určení, upravuje rovněž dotaci uživatelského konta. Společnost MerkurXtip a.s. je po schválení Herního plánu ze strany Ministerstva financí povinna se tímto dokumentem řídit. Herní plán explicitně uvádí: „Uživatel má právo využívat peněžní prostředky na Uživatelském kontu výhradně tak, jak stanoví Herní plán a pro účely účasti na Internetové technické hře nebo jiných internetových hazardních hrách provozovaných Provozovatelem. Pokud Provozovatel učiní zjištění, že Uživatel vkládá nebo vybírá peněžní prostředky na, resp. z Uživatelského konta bez toho, aniž by se jakkoliv účastnil Internetové technické hry, je oprávněn pozastavit jakékoliv další vklady či výběry peněžních prostředí v souvislosti s takovýmto Uživatelským kontem.“. Společnost MerkurXtip a.s. tak při pozastavení výběru peněžních prostředků postupovala v daném případě zcela v souladu s Herním plánem.
Současně je třeba zdůraznit, že společnosti MerkurXtip a.s. vyplývají další veřejnoprávní povinnosti ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů, kdy vedle povinností identifikace a kontroly klienta má společnost MerkurXtip a.s. rovněž povinnost přezkoumávat a zabývat se znaky podezřelosti u hráči prováděných peněžních transakcí. Jedním z případů, který je výslovně označen ze strany Finančního analytického úřadu (do jehož působnosti shora uvedený zákon spadá) za podezřelý, je mimo jiné případ, kdy „klient nabíjí uživatelské konto a téměř obratem si nechává zasílat zpět výplatu nevyčerpaného zůstatku z uživatelského konta, resp. po nabití uživatelského konta nedochází k předpokládané hře (nebo jen naoko) a klient požaduje hotovostní výběr nebo bezhotovostní převod nevyčerpaného zůstatku (tj. uživatelské konto je zneužíváno jako průtokový platební účet).“.
Společnost MerkurXtip a.s. podléhá jako provozovatel hazardních her striktní veřejnoprávní regulaci a obezřetnostnímu dohledu ze strany Ministerstva financí, orgánů Celní správy České republiky, Finančního analytického úřadu a dalších. V případě nedodržení příslušných právních předpisů a dokumentů vydaných či schválených ze strany regulátorů hrozí společnosti MerkurXtip a.s. veřejnoprávní postih.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: