Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před rokem jsem i u czc.cz zakoupil hodinky XIAOMI. Po roce nošení mi popraskal na několika místech řemínek tak, že hodinky nelze připevnit k ruce. Hodinky jsem PROTO zanesl k reklamaci přímo do provozovny v Třebíči, kde jsem zboží zakoupil. Požadoval jsem pouze výměnu řemínku.
Avšak můj požadavek byl záhy zamítnut s odůvodněním, že se jedná o MECHANICKÉ POŠKOZENÍ, na které se záruka nevztahuje! Navrhl jsem tedy, ať mi nový řemínek alespoň prodají. Dozvěděl jsem se, že nový řemínek nelze zakoupit, protože ho nikde nemají. Upozornil jsem tedy zástupce firmy CZC.CZ, že v takovém případě jednají protizákonně, protože komponenty k drobným spotřebičů, musí být dostupné minimálně 10 let, od zakoupení zboží. Byl jsem ale odmítnut.
Následně jsem hodinky reklamoval znovu s tím, že v takovém případě chci zboží prodejci vrátit a požaduji vyplatit peníze na účet, ze kterého jsem zboží zaplatil.
Tato druhá reklamace bylo znovu zamítnuta. Proto se obracím s prosbou o pomoc na Vás.
Děkuji za přečtení mé prosby
Miloš Hejsek
Zakoupeno v listopadu 2022. Reklamace byla OPAKOVANĚ zamítnuta v prosinci 2023.
Vzhledem k tomu, že hodinky jsou nyní nepoužitelné, požaduji navrácení peněz na účet
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodejce nemá povinnost zajistit prodej náhradních dílů (tedy ani pásků). Tuto povinnost má prodávající u bílé elektroniky a displejů (např. televizorů či počítačů). U nich má prodávající mimo jiné povinnost zajistit dodávky náhradních dílů až po dobu deseti let od ukončení výroby.
Pokud prodávající, u kterého spotřebitel zboží koupil, neprodává příslušný díl, může si jej spotřebitel zakoupit i u jiného podnikatele.
Pokud by však reklamace byla oprávněná (nejednalo by se o mechanické poškození) a prodávající by náhradní díly neměl, vznikalo by kupujícím právo na odstoupení od smlouvy, jelikož by prodávající nebyl schopen zboží uvést do bezvadného stavu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.