Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.11.2014 jsem u společnosti objednal přes jejich web zboží (2x dveře a zárubně celkem 10913,59Kč). 24.11.2014 mi byla cena ještě navýšena o dopravu. Dne 26.11.20014 jsem požadovanou částku 11639,60Kč předem zaplatil, peníze jsem převedl na účet: 265466586/0300, VS 41105. Odjednávka je u společnosti vedena pod číslem PO41105. Zboží mělo být dodáno do konce roku 2014, to se však nestalo. Následovalo pak několik e-mailů, tel. hovorů a SMS zpráv s panem M. Andresíkem (společnost bydlenísnů.cz), kde mě nesustále sliboval a posouval termín dodání. Pak začal nezvedat telefon a občas poslal SMS zprávu, že vše řeší a že zboží bude dodáno se slevou atd. Poslední měsíc se úplně odmlčel a vůbec nereaguje.
Prosím o radu, jak mám postupovat, abych dostal své peníze zpět. Předem moc děkuji.
MASONITE Dveře 3D Fólie, Superior jednokřídlé, 800 mm, DTD, jasan, pravé 1ks a levé 1ks; MASONITE Obložkové zárubně 3D fólie jednokřídlé 80 cm, tloušťka zdi 80 mm, dekor jasan pravé 1ks a levé 1ks
Vrácení peněz nebo dodání zboží
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající má nyní povinnost dodat zboží ve sjednané době. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Dlužník v prodlení dále odpovídá za škodu, která tímto prodlením může vzniknout věřiteli.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Byl-li prodávající kupujícím několikrát bezvýsledně vyzván k dodání zboží, lze takovou výzvu považovat za stanovení dodatečné lhůty.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné a prokazatelné formě (nejlépe doručeně s dodejkou) pro případ soudního sporu.
Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, které nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodejci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou, na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku na internetových stránkách Ministerstva spravedlnosti. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci odstoupení od smlouvy účinné.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, doporučujeme prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Pro formulaci předžalobní výzvy může spotřebitel využít vzor, který je dostupný v níže uvedeném odkazu.
/www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva
Vzhledem k množícím se stížnostem na daný subjekt, rovněž i vzhledem k výši dlužné částky (11639,60Kč ), je na místě zvážení podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu (TČ podvodu - kdo ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, nejméně 5000 Kč).
Doporučujeme spotřebiteli informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj, aby mohl vložit své vyjádření.
Dne 24.7.2015 jsem do společnosti bydlenísnů.cz poslal písemně Odstoupení od smlouvy formou doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis se však vrátil 27.7.2015 s důvodem: Adresát se odstěhoval bez udání adresy.
Dne 27.7.2015 mi pan M. Andresík (společnost bydlenísnů.cz) odpověděl na e-mail ze dne 18.6.2015. V příloze zaslal informační zprávu o postupu úhrady mé pohledávky a žádá mě o vyjádčení (e-mail i jeho přílohu přikládám).
Prosím o radu, jak dále postupovat, zda vyčkat cca 1 měsíc nebo podniknout další kroky.
Děkuji.
S pozdravem Miroslav Strnad
Vzhledem k tomu, že spotřebitel od smlouvy platně odstoupil, jediným dalším možným krokem by bylo zahájení soudního řízení v případě, že podnikatel svůj závazek nesplní. Soudní spor však může být značně zdlouhavou a nákladnou cestou, kterou je vhodné ponechat spíše jako krajní řešení. Spotřebiteli proto spíše doporučujeme vyčkat, zda podnikatel vrátí dlužnou částku bez soudního donucení.
Jako účinná příprava případného soudního sporu může prozatím sloužit zaslání předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Tuto výzvu je třeba zaslat dlužníkovi nejméně 7 dní před podáním žaloby, aby mohla být žalobci v případě úspěchu přiznána náhrada nákladů řízení.
Ještě dodáváme, že zaslané sdělení lze považovat za uznání dluhu ze strany podnikatele. Z tohoto důvodu je vhodné jeho znění uchovat.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dne 7.8.2015 jsem panu M. Andresíkovi(společnost bydlenísnů.cz) odpověděl na email, ve kterém mě žádal o posečkání splacení dluhu. Napsal jsem: Na vrácení peněz jsem ochoten počkat cca 30 dní. Zároveň Vás však žádám o lepší komunikace (odpovídejte na e-maily a zvedejte telefon).
Dne 17.9.2015 přišel emal od pana andresíka s další novou přílohou: Uhrazení závazku společnosti bydlenísnů.docx. V dopise se zavazuje vše řádně zaplatit a to do 30 dnů.
Bohužel k žádnému vyrovnání nedošlo. Poslal jsem ještě emaily s urgencí (dne 3.11.2015 a 21.12.2015), ale odpověď ani peníze na účet nedorazily.
Emailovou korespondenci a další dokument "Uhrazení závazku společnosti bydlenísnů" přikládám v příloze.
Několikrát jsem se pokoušel panu Andresíkovi i volat, ale nikdy mi telefon nezvedl a ani nezavolal zpět. Jen jednou (6.1.2016) zaslal SMS s textem: "Do konce týdne vám to začnu vkládat na účet". Platbu však neposlal žádnou!!!
Tímto Vás prosím o radu, jak dále postupovat, zda jít na Policii ČR a podat trestní oznámení na pana Andresíka nebo podniknout jiné kroky.
Děkuji.
S pozdravem Miroslav Strnad
Pokud podnikatel nereaguje na spotřebitelovi výzvy a nehodlá svůj závazek dobrovolně plnit, je nutné se obrátit na soud. Jedině ten může rozhodnout, na čí straně leží právo. Před podáním žaloby doporučujeme celou věc konzultovat s advokátem. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.
Jelikož podnikatel neprojevil zájem o službu VašeStížnosti.cz, bude tento případ uzavřen. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.