Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#73320Nepřiměřené vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.12.2023, před rokem

Karla Václavíková

Znění stížnosti

V půlce listopadu mi přítel objednal boty zn. Converse Chuck Taylor All Star Lugged 2.0 platform counter climate extra high taupe barvě ve vel. 40.
Bohužel se po měsíci nošení začala odkupovat celé boční strany - podrážka od nepromokavé látky a vzadu nalepený znak Converse.
Podali jsme tedy reklamační formulář, na který nám přišel e-mail o kompenzaci v hodnotě 702kč. To nám vzhledem k tomu, že boty stály 2340kč a oprava tohoto typu na obou botách bude stát minimálně 300-500kč, nepřijde adekvátní.


Požadované řešení

Požadujeme tedy vrátit daleko větší část peněz než nám Zalandem bylo slíbeno, jelikož samotná oprava bude též něco stát či zaslání nových bot. Částka 702Kč nepokryje ani částku za 1 botu, kdybych si sama na své náklady je chtěla objednat znovu.
Byly nošeny měsíc a to ani ne soustavně každý den. Dojedu v zimních botech 20 minut do práce a v práci se přezouvám.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 08:20, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podle § 2169 OZ může kupující podle své volby požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Zvolený způsob odstranění vady přitom nemůže být nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.

Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Pokud se tak stane, může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy. Přiměřená sleva se pak určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel. V komentáři k OZ je uvedeno, že "kromě toho je třeba vzít v úvahu i to, do jaké míry vada omezuje užívání věci, jak ovlivnila její životnost, kvalitu, vzhled, estetické hodnoty apod. Výše slevy by neměla vyjadřovat jen snížení směnné hodnoty věci a při jejím určení je třeba přihlédnout k tomu, jak se vytčená vada projevila při užívání věci, zda a jak toto užívání komplikuje či omezuje a zda snižuje její životnost."

Pokud tedy společnost odmítla vadu odstranit, vybírá si nový nárok (slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy) kupující. Prodávající může spotřebiteli slevu nabídnout, kupující ji však nemusí přijmout a může namísto toho požadovat odstoupení od kupní smlouvy.

Místo toho může spotřebitel žádat i větší slevu, která by byla vzhledem k povaze vady přiměřenější.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 16:51, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.