Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v e-shopu firmy jsem si zakoupil zboží, protože bylo skladem a za dobrou cenu. Po dokončení objednávky a zaplacení bankovním převodem mi bylo oznámeno e-mailem, že zboží na skladě není a nabídnuto jiné, které jsem odmítl a požádal o vrácení peněz na můj účet. Firma mi sdělila, že peníze vrací vždy v pátek nebo následující pracovní den. Peníze mi vráceny nebyly, požádal jsem tedy o vysvětlení. Bylo mi sděleno, že peníze přes svůj slib ještě neposlali, že mi je vrátí, ale že na to mají ze zákona jeden měsíc.
Jaká je skutečnost podle zákona? Jak musí firma postupovat?
Děkuji.
Pavel Symerský
Vrácení peněž za nedodané zboží.
|
Tweet |
Obecně platí, že se odstoupením smlouva ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily podle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Jiný čas zabere vrácení peněz převodem z účtu a vrácení zboží jako telefonu poštou, jiný zase rozložení a vrácení plovoucí podlahy. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má to které plnění vrátit. Nedodrží-li jej, budete mít vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.