Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#73335Lživé sliby a klamání spotřebitele ohledně použitého zboží - dodání neúplného příslušenství k výrobky a vada funkce výrobku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2023, před rokem

Ondrej Vilimec

Znění stížnosti

Zakoupil jsem použité zboží, Pračku SamsungWD90T984ASH/S7. U použitého zboží Alza na svých stránkách přímo uvádí následující: "Ušetřete a prozkoumejte svět rozbaleného, zánovního nebo použitého zboží. Vše prochází rukama našich specialistů, takže se nemusíte bát, že byste dostali nefunkční, nespolehlivý, poškozený nebo zašpiněný výrobek." a taky že: "Může se stát, že produkt obdržíte pouze se základním příslušenstvím. Balení ale vždy obsahuje " Což není pravda!!! U tohoto výrobky pračky Samsung chyběly dvě polohovací, šroubovaní nožičky pod pračku, 9(byla dodána pouze se dvěma!) a tato je proto nestabilní a při odstřeďování cestuje!!! Tyto polohovací nožičky mají zabránit tomu, aby byla pračka na nerovném povrchu stabilní při odstřeďování!!! Což znamená, že pravý opak, než Alza inzeruje je pravdou! Balení neobsahovalo "vše, co je potřeba k plnohodnotnému použití výrobku."!

Je zjevné že žádný "specialista", jehož rukama měl tento použitý výrobek projít , tento výrobek nekontroloval. Pokud by to byla pravda, jak je možné, že si takový "specialista" nevšiml, že pračce chybí dvě nožičky!?

Pračka také z nějakého důvodu nenapouští plně vodu, ale při napouštění vody píská a má potíže s naplněním vodou! Toto je také v rozporu s "vše, co je potřeba k plnohodnotnému použití výrobku." a s údajnou kontrolou nějakým "specialistou"!

Navíc se nebylo alespoň 3 dny možné dovolat na linku Alzy a když jsem psal emaily ohledně reklamace, tak na ně nikdo řádně neodpověděl!

Dovolal jsem se až dnes 27.12., kdy výrobek byl zakoupen 17. 12. a dodán 20.12. 2023. Mezi 21.12. a 23. 12. 2023 se mi nikdo neozval s řešením, a ani se nebylo možno se dovolat na linku Alzy!!!

Když jsem se konečně dovolal dne 27. 12. 2023, v 9:57 h, tak paní B na lince Alzy, která mi odmítla sdělit své příjmení, že prý není povinná mi ho sdělovat, a ani jméno jejího nadřízeného, řekla, že u rozbaleného zboží nemusí Alza dodat celé komplet příslušenství (!), což je lež v přímém rozporu s tím, co píše ALza na svých stránkách!!! Navíc mě začala poučovat že "jsem si koupil použité zboží", a že co jako čekám, že to není zboží nové a kompletní, a OPĚT opakovala velmi arogantně a hlavně LŽIVĚ, že Alza nemusí dodat použité zboží s celým příslušenstvím!!! Což ke LEŽ!!!


Produkt

Samsung WD90T984ASH/S7, č. obj. ***, u Alza.cz


Požadované řešení

Odstranit závady na zboží (nedostatečný přívod vody do pračky, a to i po odborné instalaci od Alzy za 699 Kč!!!), a doplnění chzbějícího příslušenství dvou stabilizačních nožiček, které nebyly se zbožím dodány, i když zboží prý "prochází rukama specialistů", tak si nikdo nevšiml, že 79kg pračka nemá dvě stabilizační nožky a tudíž nemůže při odstřeďování správně fungovat!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 08:48, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nedodané příslušenství:
Prodávající na svých stránkách uvádí, že u použitého zboží může spotřebitel obdržet produkt pouze se základním příslušenstvím. Balení by ale vždy mělo obsahovat vše, co je potřeba k plnohodnotnému použití výrobku.

Pokud tedy není možné zboží plnohodnotně používat bez zbylých nožiček, domníváme se, že by je prodávající měl spotřebiteli dodat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2023 10:44, před rokem

Dobrý den, tento případ pro Vás již řešíme v rámci případu: CCT24174671. Bohužel zde není možná dokompletace z důvodu, že produkt již nemáme v nabídce. Ze strany dodavatele není možné příslušenství doposlat. Byl Vám nabídnutý svoz tohoto produktu, v rámci reklamace, která bude vyřízena dobropisem. Omlouváme se za tyto komplikace, nejspíše se jedná o pochybení ze strany kontroly při kontrole zboží před prodejem. Do e-mailu Vám byl zaslán formulář ke svozu, nyní již čekáme na Vaše vyjádření. S pozdravem Elis, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2024 12:23, před 12 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2024 13:05, před 11 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.