Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 22.12.2022 jsem se nechal nalákat na výhodnou nabídku nákupu indukční varné desky (po slevě 4572,- Kč vč. dopravy) s dodáním do následujícího dne 23.12.2023 do 12:00 hod. do Alzaboxu. Místo zboží mi dorazila zpráva s omluvou, že se dodávka zpozdila a nový termín dodání bude 23.12. do 14:00 hod. Po 14:00 hod. následovala další zpráva s omluvou a novým termínem dodání 24.12. do 12:00 hod. Zboží v termínu opět nedodáno s omluvou, že se bohužel nepodařilo dodat do Vánoc, takže dostávám jako kompenzaci službu Alza+ na jeden rok, která zahrnuje dopravné zdarma. Zároveň byl stanoven nový termín dodání 26.12. do 12:00 hod. Místo zboží opět omluva, že se termín posouvá na 27.12. do 12:00 hod. a že jako kompenzaci dostávám na měsíc službu Alza+ (ta mi byla na rozdíl od té slibované roční nakonec aktivována). Zavolal jsem na zákaznickou linku, kde mi nedokázali vysvětlit, proč nejsou schopni objednané a předem zaplacené zboží několik dní dodat a kde se zboží ve skutečnosti v danou chvíli nachází. Zboží bylo podle operátorky v době objednání k dispozici pouze na externím skladě, proto to zpoždění. Proč bylo tedy u zboží uvedeno, že bude dodáno do druhého dne, mi nebyla schopná vysvětlit. Byl jsem ujištěn, že zboží pro mě mají a že mi bude určitě doručeno 27.12. do 12:00 hod. To se opět nestalo, tak jsem znovu zavolal na zákaznickou linku s dotazem, jak dlouho mě ještě chtějí tahat za nos, že musí moc dobře vědět, že to zboží pro mě nemají. Operátor mě ale ujišťoval, že mi zboží doručí do 28.12. do 12:00 hod., že bylo 23.12.(!) již odeslané k přepravě a dopravce ho má v autě. Bylo zřejmé, že lžou a že zboží Alza nedoručí ani následující den, protože objednané zboží buď v době objednání vůbec neměla (pravděpodobnější varianta) nebo se někde ztratilo. Každopádně Alza lhala, když nabízela doručení do druhého dne, ačkoliv mělo být zboží někde na externím skladě, jak mi tvrdila operátorka dne 26.12. Na základě zjištěných skutečností jsem operátora požádal o storno objednávky a vrácení peněz, což by mělo dle operátora trvat max. dva pracovní dny.
Objednávka č. 496711670 zde dne 22.12.2023 u Alza.cz
Požaduji oficiální vyjádření internetového obchodu Alza.cz, zda jim bylo známo, že uvedené zboží, které jsem 22.12. objednával, nemohou doručit do druhého dne do 12:00 hod., neboť mělo být dle operátorky zákaznické linky na externím skladě a z jakého důvodu docházelo k opakovaným ujištěním, že mi zboží bude do druhého dne určitě doručeno, když nebyl nikdo schopen ani po několika dnech zjistit, kde se zboží fyzicky nachází.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. S panem Kastlem jsme se spojili, byla mu předaná informace o tomto případu, dořešeno omluvou společně s kompenzací. Prosím, o případné uzavření tohoto případu. S pozdravem Elis, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Zástupce spol. Alza.cz se se mnou telefonicky spojil hned druhý den po podání stížnosti. Omluvil se a vysvětlil, jak celé události došlo. Omluva přijata.
Dobrý den,
těší mě, že byla situace vyřízena, více k tomu již nemáme.
Děkuji za pochopení, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.