Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73342Chybějící vyúčtování a komunikace nula

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2023, před rokem

václav Plzák

Znění stížnosti

Dobrý den,

od podzimu 22 jsem klientem firmy elgas. Odebírám elektřinu do rodinného domu. Odběr je minimální, spíše nulový. I přes nesouhlas mi byla nastavena měsíční záloha czk 2.000,-, kterou jsem několikrát rozporoval mailem i se snažil telefonicky. Nikdo telefon nebere a na maily nereaguje. Žádné vyúčtování jsem doteď nedostal a přeplatek už vůbec ne.

Snažil jsem se ze smlouvy vyvázat a přejít k Čezu, ale neúspěšně.

Pomůžete?

Děkuji a jsem s pozdraevem,


Požadované řešení

Řádné vyúčtování služeb, které jsem odebral a rád bych přešel k čezu.

Děkuji Václav Plzák


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 08:25, před rokem

Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 16:44, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.