Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 17 stížnostech.

#73346Reklamace se nezvtahuje styk s kapalinou na zarizeni Iphone 13 mini s certifikaci IP68

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2023, před rokem

Radej Košťál

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 7.4. 2022 jsme u společnosti Smarty zakoupili mobilní telefon Iphone 13 mini pro naši 15ti letou dceru. Krom jiných vlastností jsme se dočetli, že zařízení má laboratorně potvrzené krytí proti vodě a prachu podle normy IP68. V případě Iphone 13 to má být dokonce až 30 minut v hloubce do 6 metrů. A tento parametr je uveden u prodejce přímo ve specifikaci zařízení. Dle veškerých popisů, které si člověk přečte, by ho proto ani nenapadlo, že zařízení, které nespadlo fyzicky do žádné nádoby s vodou a ani nebylo polito, může být vodou postiženo. Přesto dle placené diagnostiky, kterou společnost provádí bez jakéhokoliv výstupního doprovodného dokumentu a výstupem jsou pouze anonymní fotky a dle následného reklamačního řízení *** vykazuje zařízení známky kontaktu s vodou a z tohoto důvodu reklamaci zamítnutá.

Považujeme celé chování buď za klamavou reklamu ze strany společnosti Apple/Smarty, nebo se jedná o vadný kus. Pakliže by zařízení mělo opravdu certifikaci dle normy IEC 60529, tak by se do takového zařízení přeci voda neměla dostat a jedná se podle naší strany proto o vadný kus.
S nabízeným řešením reklamačního řízení v podobě mimozáruční výměny zařízení za nový kus s doplatkem 13990,- s dobou záruky po dobu záruky původního zařízení nesouhlasíme a žádáme uznání reklamace opravou/novým zbožím/vrácením peněz.

Děkuji za případnou pomoc
S pozdravem
Radek Košťál


Produkt

Iphone 13 mini


Požadované řešení

nové zařízení s plnou zárukou nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 08:58, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2023 09:19, před rokem

Dobrý den,

Veškeré úkony prováděné během diagnostiky a postupy jsou po přísnou kontrolou výrobce (Apple Inc.). V případě zjištění porušení záručních podmínek technik vždy zasílá konkrétní fotografie konkrétního kusu, nikoli náhodné fotky.
Zařízení má stupeň krytí IP68 tedy je voděodolné, nicméně není vodotěsný = vnik kapaliny je možný i přes tento stupeň krytí. Prosím o zaslání označemí reklamace, abychom mohli prověřit u servisního technika. Vzhledem k datu pořízení, leží v případě soudního sporu důkazní břemeno na straně spotřebitele aby prokázal neporušení záručních podmínek.
Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.12.2023 12:35, před rokem


Radej Košťál

Dobrý den,

děkuji za informace. Pokud je možné takto veřejně, předávám číslo reklamačního řízení u společnosti iWant. SMIN-4835/2324
Nicméně bych rád takto veřejně upozornil na to, že Vaše oficiální služba diagnostiky, kterou máte zpoplatněnou, má jako výsledek z mého pohledu anonymní fotky, které jsou technikem předloženy bez jakéhokoliv výstupního dokumentu(po našem upozornění, se u reklamačního otevření mobilu objevilo SN a datum pořízení). Technik nám na naši námitku, že nemáme nic konkrétního v ruce, odmítl jakýkoliv výstup vydat, protože prý oficiálně nic takového v možnostech nemá. Zvláštní, že společnost (Apple Inc.) nemá zpracované postupy na takto banální výstup z poskytované zpoplatněné služby.

Děkuji
S pozdravem
Radek Košťál

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.1.2024 12:31, před rokem

Dobrý den,
zasílám vyjádření servisního technika k dané sitauci.

"Zákazník dorazil s telefonem, který nejde zapnout. Všiml jsem si zaschnutých stop po kapalině na senzoru přední kamery. Souhlasil se službou diagnostika/čištění, v rámci které jsem zařízení otevřel z důvodu provedení inspekce vnitřních komponent, čímž se potvrdilo poškození vnitřních komponent kapalinou.
Bohužel jsem kvůli nefunkčnosti zařízení nemohl provést MRI, nemohl jsem mu tedy dát report z diagnostiky. Proto jsem mu pouze předal fotografie poškození.
Je nutno podotknout, že jsem mu na základě vzniklé situace nabídl, že mu nebudu diagnostiky účtovat, této nabídky využil, čili nic za diagnostiky neplatil.
Zákazník nechtěl přijmout fakt, že poškození kapalinou není bráno jako vada krytá zárukou výrobce. Vysvětlil jsem mu, jak to je a i přesto trval na příjmu zařízení do záruční reklamace. V rámci reklamace jsem vypracoval cenový návrh s fotografiemi zařízení a ten jsem mu zaslal. I po urgenci doposud nemám jejích výslovný souhlas/nesouhlas."

Děkujeme
S pozdravem

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.2.2024 14:25, před 12 měsíci


Radej Košťál

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

děkujeme za Všechny poskytnuté informace. Po projití si celým tímto případem si člověk bohužel ještě víc uvědomí, že něco jako záruka a nějaká nutnost dodržení toho co je parametricky uváděno v popisech zařízení zde prostě neexistuje. Pakliže by výrobce neuváděl, voděodolnost a ještě se tím neprsil v reklamách, pak by člověk k zařízení ani nepřistupoval jako k "voděodolnému" a myslím, že by ho v mnoha případech radši ani nekoupil. Když si půjdete koupit do obchodu venkovní elektrickou zásuvku krytou stejnou normou, jako je uvedeno u tohoto telefonu, tak opravdu neočekáváte, že při každém dešti vám vyletí pojistky v celém domě, budete věřit, že je opravdu vodotěsná a ne jen možná voděodolná.

Mimochodem, náš nesouhlas s Vaší cenovou kalukací byl zaslán emailově v reakci na možné vyzvednutí zařízení z reklamačního řízení a následně i slovně vysloven při přebrání zařízení z reklamace již 2.1. 2024.
To, že mi Váš systém zasílal upozornění na vyzvednutí něčeho co u Vás již několik dní není považuji jen za další systémovou procesní jemně řečeno nedostatečnost.

S pozdravem
Mgr. Radek Košťál