Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,15.01.2015 jsem koupil v Planeu elektro v Děčíně indukční sporák typ 58IE3.320HTaDQ(W)AMICO. Po určité době a částečném používání se stala závada na varné desce a to přestali fungovat 2 plotýnky na levé straně. Tuto skutečnost jsem nahlásil dne 25.06.2015 jako reklamaci fy.Martykan servis Veselí nad Moravou.Přišel technik pan Z. od B.I.SERVIS, Morová 9 Ústí n Labem. Ten provedl kontrolu s fotodokumentací připojení sporáku,které bylo v pořádku(připojení prováděl vyučený elektrikář)a varné desky.Příčina závady napsal vadný modul indukce.
Dne 03.07.2015 mě přišel dopis od B.I.Servis Ústí n Labem že není uznaná reklamace protože závada je způsobena špatným zapojení spotřebiče- chyba zákazníka. Zapojení spotřebiče je v pořádku, což prohlásil před svědky a vyfotil servisní technik pan Z.
K.Vinter
Prosím aby byla uznána reklamace a provedena oprava -výměna vadného dílu
|
Tweet |
Podle § 2172 občanského zákoníku může prodávající určit k opravě výrobku jinou osobu. Tato osoba musí vyřídit reklamaci řádně a včas. I v takovém případě ale za vady na výrobku odpovídá prodávající.
Je-li výrobek reklamován v prvních 6 měsících od převzetí, má se za to, že vytýkaná vada byla na výrobku již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.