Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#73350Zaslana jina velikost nez byla objednana.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2023, před rokem

Tereza Čermáková

Znění stížnosti

Dobry den,
Objednala jsem si ze zalando lounge boty vel 43.
Byly my dodany boty ve velikosti 44 a 2/3 .na zakaznickem servisu rekli,ze mi spravne neposlou a ze mi muzou maximalne vratit penize.Boty jsem s nadsenim koupila,jelikoz byly za velmi hezkou cenu a nemyslim,ze tenhle pristup je v poradku,kdyz nebyla chyba na me strane.
Dekuji za vyjadreni a hezky den.


Produkt

Hoka one one anacapa mid gtx


Požadované řešení

Zaslani spravne velikosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 09:11, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout.

Pokud by prodávající odstoupil od smlouvy bez přijetí spotřebitelem, platilo by následující:
Dle našeho názoru by se jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Je vhodné proto požádat společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.

Pokud by odstoupení od smlouvy ze strany společnosti nemělo oporu v zákoně (např. společnost by tvrdila, že zboží již není na skladě přestože jej stále nabízí a prodává), mohl by spotřebitel požadovat vyřízení reklamace dodáním nového zboží bez vad tak, jak požadoval při podání reklamace.

Platí, že reklamace je podaná již samotným oznámením společnosti, že je zboží vadné.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 16:52, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.