Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý večer,
obracím se na Vás už v podstatě ze zoufalství. Nepředpokládám, že by tento internetový obchod na mou stížnost přes Váš web reagoval, ale rád bych Vás požádal o radu, protože sám už nevím, co a jak.
15.5.2015 jsem podal k reklamaci mobilní telefon Huawei Ascend G6 z důvodu nefunkčního displeje. Telefon si odvezli a od té doby je mrtvo. Do dnešního dne nemám mobil, ani peníze. Minulý týden jsem se snažil a úspěšně dovolal aby mi vysvětlili,jak je tohle možné. Bylo mi doporučeno, abych na e-mail e-shopu odeslal číslo účtu, protože mobil se nejspíše nepodařilo opravit a bylo mi nabídnuto vrácení peněz. Peníze na účtě nikde a já jsem bez mobilu. Obchod na mé e-maily nereaguje a dovolat se mu nemohu.
Vrátit peníze na můj bankovní účet !
MOBIL iHNED
Michael Kopecký Kostelní 22/363 Praha
http://mobilihned.cz/
obchod@mobilihned.cz
03168441
|
Tweet |
Dle popisu uvedeného spotřebitelem v této stížnosti nebyla uplatněná reklamace mobilního telefonu ze dne 15.5.2015 prodávajícím vyřízena řádně a včas, tedy do současné doby. Předpokladem je řádně uplatněná reklamace u prodejce v záruční době výrobku.
Tímto protiprávním jednáním prodávajícího vznikl spotřebiteli nárok na odstoupení od uzavřené kupní smlouvy a vrácení zaplacené finanční částky za zboží, rovněž byla tímto jednáním naplněna skutková podstata správního deliktu dle zákona o ochraně spotřebitele s možností pro spotřebitele podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k provedení kontroly u podnikatele.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen uplatněnou reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prokazatelně prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. 30 ti denní lhůta se vztahuje též na povinnost prodejce informovat kupujícího o vyřízení reklamace. Spotřebitel může tedy v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku, dle jeho volby.
Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci (včetně odstranění reklamované vady) v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění, porušil svým jednáním rovněž veřejnoprávní předpis (zákon o ochraně spotřebitele).
Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Pokud prodejce nereaguje na emailovou korespondenci, popřípadě nebere telefon, je třeba zaslat odstoupení od smlouvy prokazatelně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adresu podnikatele uvedenou ve veřejném rejstříku. Veškeré písemnosti, podací lístky, si pro případ sporu dobře uschovat. Dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci odstoupení od smlouvy účinné.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky na základě prokazatelně učiněného odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.