Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem tel Nokia + Flipové pouzdro v eschopu Kratoland. Ihned po rozbalení jsem to opět zabalil a poslal zpět s požadavkem na vrácení peněz. Zboží jsem vůbec nepoužíval. K mému překvapení mě oznámili,že vrátí méně peněz. Napřed že kvůli rozbalení, což jsem reklamoval, pak mě oznámili ,že tel byl používán, že je potřebovaný a že vrátí o 10% méně peněz.
Varování , vyhněte se tonuto dodavateli.
zaplaceno 12,12,2023, fa ***, dodáno 18,12, , vráceno 18,12,2023
Požaduji vrácení všech penez, co jsem zaplatil
|
Tweet |
Předmětem kupní smlouvy je zboží, které je uvnitř krabice, tedy nelze po spotřebiteli požadovat, aby zboží vrátil v původním obalu. O povinnost spotřebitele vrátit zboží v původním obalu by se mohlo jednat v případě, kdy by i obal byl součástí kupní smlouvy nebo by bez něj docházelo ke snížení hodnoty zboží (např. dárkové balení).
Podnikatel si nemůže strhávat peníze ani za porušení obalu od zboží, jelikož by měl předpokládat, že se spotřebitel bude chtít s povahou a vlastnostmi výrobku seznámit a dojde tak k rozbalení zboží.
Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů ode dne převzetí zboží spotřebitel odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Pokud by spotřebitel nesouhlasil s ponížením částky, mohl by se ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s touto informací a žádostí o vrácení odpovídající částky. Cenu posudku lze následně oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku,
v případě odstoupení od smlouvy je prodávající oprávněn požadovat náhradu za opotřebení či poškození vráceného zboží. Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu po odečtení její poměrné části odpovídající snížení hodnoty vráceného zboží.
Vámi vrácené zboží vykazuje znaky používání a částečného opotřebení. Z tohoto důvodu nemůžeme vrácené zboží nadále prodávat jako nové. Hodnota vráceného zboží se v důsledku této skutečnosti snížila o 10%, přičemž Vám byla vrácena poměrná část (90%) kupní ceny odpovídající snížení hodnoty vráceného zboží.
Zároveň zasíláme odkaz na článek od ČOI, který se zabývá touto problematikou a odkazuje na relevantní právní předpisy:
https://www.coi.cz/faq/d-muze-mi-prodavajici-vratit-jen-cast-kupni-ceny-2/
Vašemu požadavku na vrácení celé kupní ceny z výše uvedených důvodů nemůžeme vyhovět.
Děkujeme za pochopení.
Nesouhlasim, předavam přìpad čoi.
Děkujeme stranám za vyjádření.
Protože spotřebitel předal případ České obchodní inspekci, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl informovat o výsledku tohoto řízení.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.