Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem zboží ve slevě 26.12. v 16:43, v době objednávky e-shop ukazoval skladem >5 kusů, zboží jsem rovnou i zaplatil.
O den později, 27.12. ve 13:42 mi přišel email, že objednávka byla stornována, důvod: Objednávka byla zrušena z důvodu ukončení prodeje ze strany dodavatele.
Na to jsem odpověděl emailem:
--
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena a objednávka zaplacena,
nebylo by v rámci férového jednání možné vyřešit situaci nahrazením produktu za jiný,
technicky naprosto identický produkt od stejného dodavatele, který máte na skladě? např. P/N: KF560C36BBEK2-32
mám o Vašem obchodě poměrně vysoké mínění a doufám tedy, že tato situace půjde vyřešit jinak. Díky.
--
na který se mi dostalo odpovědi:
--
Dobrý den, děkujeme za Vaši zprávu.
V tuto chvíli již není možné objednávku zpracovat a expedovat a aktuálně nemáme v nabídce náhradu, kterou bychom Vám mohli nabídnout. Dodavatel nám zboží nedodal.
Objednávku jsme Vám stornovali a platbu zadali na vrácení.
Za vzniklé komplikace se velice omlouváme a děkujeme za pochopení.
--
na situaci mi vadí tvrzení, že nemají v nabídce náhradu, kterou by mi mohli nabídnout, protože když se podívám na jejich eshop, vidím, že mají skladem technicky identický produkt
(P/N: KF560C36BWEAK2-32), rozdíl je pouze barva černá/bílá, což u pc komponent nehraje roli. Připadá mi to jako odbytí zákazníka, protože by firma musela závazek splnit splnit za ztížených podmínek či s většími náklady.
produkt - 2x Kingston FURY Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL36 DIMM (2x16GB) RGB AMD EXPO
Náhrada požadovaného produktu za produkt technicky identický - (P/N: KF560C36BWEAK2-32), případně (P/N: KF560C36BBEK2-32), produktů kterými by se dal nahradit mají na skladě více.
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se tedy, že v tomto případě je smlouvu možné splnit. Spotřebitel tak dle našeho názoru může trvat na dodání objednaného zboží.
Jestliže však spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Smarty CZ a.s., Olivova 2096/4, Nové Město, 110 00 Praha 1. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velice nás mrzí komplikace s dodání zboží. Kupní částka za objednávku Vám již byla vrácena v plné výši.
bohužel v tomto případě skutečně došlo k velmi rychlému vyprodání zásob zboží.. Bohužel množství objednávek předčilo množství kusů možných k prodeji. V tomto případě se Velice omlouváme za komplikace a jako omluvu bychom Vám rádi nabídli slevový voucher v hodnotě 500,- který plně pokryje případné náklady na objednání jiného kusu zboží, který je aktuálně v nabídce.
Prosíme o zaslání emailu, na který můžeme zmíněný voucher uplatnitelný na našich stránkách www.smarty.cz zaslat. Platnost voucheru bude 60dní od vytvoření.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za komplikace.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Situace byla vyřešena domluvou s prodejcem, v komunikaci mimo dTest mi bylo nabídnuto podobné zboží s přijatelnou slevou (velmi blízko původně nabízené slevě), nabídku jsem přijal. Přesto hodnotím jako nespokojen, byl to boj.