Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
V tomto Penny marketu je závad více, nevíce mně /a dle reakcí v obchodě více lidem/ vadí věčné fronty u pokladen, kdy bývá obsazena pouze 1, a ještě více prodej pečiva. Již delší dobou se stává, že na prodejně není třeba u 3 druhů žádné dopečené pečivo, někdy velmi tvrdé, minulý pátek už mně ale došla trpělivost - malé bagetky, francouzské bagety a další 2 druh pečiva úplně spálené - už od pohledu, na omak tvrdé - nepoživatelné. Personál se nechová moc vstřícně k zákazníkům, člověk má pocit, že tam obtěžuje, že si nemohou dát svoji cigaretku před prodejnou. To už nechci rozebírat mnohdy nahnilé ovoce a zeleninu, a naprosto nevhodné uspořádání prodejny- prací prášky vedle pečiva apod. Zboží v akci aby člověk hledal, třeba džusy najdete na 3 místech. Do této prodejny jdu jen tehdy, když opravdu není nazbyt a nemám čas běžet do okolních /Billa, Lidl/.
Zkvalitnit prodej pečiva a uspořádání prodejny, zlepšit chování zaměstnanců.
|
Tweet |
V případě, že jsou zakoupeny výrobky (pečivo, popř. ovoce, zelenina) neodpovídající jakostí, je třeba zboží reklamovat. Pokud tedy zakoupená věc nemá deklarované vlastnosti, lze žádat dodání věci s odpovídajícími vlastnostmi. Pokud to není možné, lze odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněz. Reklamaci je třeba uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu a žádat vyřízení. Bezodkladné uplatnění je třeba i s ohledem na omezenou trvanlivost potravin.
Pokud se tato skutečnost v určité provozovně opakuje, doporučujeme spotřebitelce podat stížnost přímo vedení prodejny, případně podnět dozorovému orgánu k provedení kontroly. Státní dozor nad jakostí ve stížnosti jmenovaných potravin provádí Státní zemědělská a potravinářská inspekce. SZPI provede na základě spotřebitelského podnětu kontrolu a případně učiní potřebná opatření. Podnět je třeba předat příslušnému inspektorátu SZPI podle místa provozovny, které se podnět týká. Podnět může spotřebitel předat či zaslat v písemné podobě nebo jeho obsah zkopírovat do příslušného formuláře přímo na internetových stránkách SZPI. Orgán dozoru provede na základě podaného podnětu vždy vlastní šetření a teprve na základě jeho výsledku podnikne potřebná opatření. Spotřebitel může požádat orgán dozoru o informaci o výsledku provedené kontroly.
Co se týče spotřebitelkou tvrzeného nedostatečného zásobování uvedené provozovny zákon prodejcům neukládá, aby všechno jejich zboží bylo k dispozici po celou jejich otevírací dobu. Může dojít k vyprodání zásob a pokud obchodník dostupnost takového zboží nijak negarantuje, nedošlo v takovém případě k zákonnému pochybení. Zásobování je interní záležitostí společnosti.
Pokud stížnost směřuje rovněž na spotřebitelkou tvrzené nevhodné chování konkrétního zaměstnance společnosti, není možné ji řešit v rámci služby VašeStížnosti.cz, která je určena k řešení spotřebitelských právních sporů mezi podnikatelem a spotřebitelem. Konkrétní zaměstnanec však jedná za společnost, která by měla mít zvýšený zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými etickými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Doporučujeme spotřebitelce obrátit se ohledně této části stížností přímo na vedoucího provozovny, popř. vedení společnosti prostřednictvím jejího zákaznického centra.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.