Společnost


Wolt Česko s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#73388Nedodané jídlo a navracení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.12.2023, před rokem

Marek Filo

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 21.12.2023 jsem si objednal oběd s dovozem v Ostravě od fa.Wolt . Kuryr který vezl jídlo na kole zřejmě zabloudil a nebylo se mu možné dovolat jelikož měl údajně poruchu na telefonu. Zhruba po 45min od objednávky a 15 minutách kdy Kuryr podle aplikace stále bloudíl,
jsem objednávku z důvodu studeného jídla zrušil. Bohužel Kuryr ji označil jako předánoů a Wolt mi odmítá vrátit peníze.
Jak mám postupovat.
Děkuji za odpověď.
Marek Filo


Požadované řešení

Vracení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2024 06:06, před rokem

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím. Možnost odstoupení navíc uvádí i sama společnost ve svých obchodních podmínkách.

K uplatnění práva odstoupení od smlouvy je třeba informovat společnost Wolt prostřednictvím jasného prohlášení (např. e-mailem nebo zprávou zaslanou prostřednictvím chatu zákaznického servisu společnosti Wolt v aplikaci). Spotřebitel je také oprávněn uplatnit své právo na odstoupení od kupní smlouvy také přímo u Partnera (společnost, která jídlo připravuje), a to telefonicky prostřednictvím klientského centra Partnera (pokud Partner nějakým disponuje) nebo na poštovní či e-mailovou adresu Partnera, případně fyzicky v některé z kamenných prodejen Partnera.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 22:37, před 10 měsíci

Žádáme společnost o vyjádření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2024 13:17, před 9 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.