Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na Štědrý den jsem obdržela dárek, který nebyl pro mne vhodný. Jedná se o epilátor Philips Lumea IPL 7000. Tento produkt zakoupil přítel na internetové obchodě Blackmonday.cz za částku 5 348 Kč. Z důvodu, že firma vrací zakoupené zboží pouze do 14 dní dle zákona, zavolala jsem ihned po svátkách na tel.kontakt 722 30 40 50 na firmu, kde byl pouze záznamník a bylo tam namluveno, že mám využít chatu na jejich webu. Na tento chat jsem napsala, že žádám o odstoupení od smlouvy a že chci výrobek vrátit, že jsem produkt vůbec nerozbalila. Paní Karolína, která obsluhovala chat mi však napsala, že to již vrátit nelze. Z tohoto důvodu jsem požádala alespoň o výměnu za jiný spotřebič a bylo mi sděleno, že se mám zeptat emailem na reklamacích : reklamace@bmy.cz
Dne 27.12.2023 jsem napsala na tento email, kde mi bylo opět sděleno, že už mi nevyhoví z důvodu, že doba na vrácení zboží mi vypršela 26.12.2023. Tak jsem jim opět napsala, že se ale jednalo o Státní svátek a že mám nárok vrtit zboží následující den, opět mi byl z jejich strany zaslán email že mi peníze nevrátí. Že jsem měla napsat email ihned 26.12.2023 a né až 27.12.2023, že tím jsem tuto dobu prošvihla. Opět jsem napsala email, že s jejich vyřízením záležitosti nesouhlasím a že jsem splnila nárok na vrácení výrobku. Poté již přestali se mnou písemně komunikovat.
Philips Lumea IPL hair Removal 7 000
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující dle § 607 občanského zákoníku. Spotřebitel dle popisu stížnosti měl tedy nárok na odstoupení od smlouvy do 27. 12. 2023 (včetně). Z popisu stížnosti však vyplývá, že 27. 12. 2023 spotřebitel zaslal společnosti odstoupení od smlouvy e-mailem.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má tedy prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Apollo Multimedia s.r.o., Sluneční náměstí 2540/5, 158 00 Praha. Veškeré zaslané dokumenty doporučujeme spotřebiteli uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost o vyjádření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.