Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Objednávala jsem si robot Kenwood na stránkách Alzy (https://www.alza.cz/kenwood-kwl90-124si-kenwood-kax92-a0me-d7500274.htm#fotovideo). K robotu je přidán i nástavec na těstoviny, tudíž je o něco dražší, než samostatně. Nástavec přišel zvlášť v krabici. Ta obsahuje nástavec, kterým se těstoviny dělají, ale jen jedno tvořítko na těstoviny, chybí zbývající tvořítka na jiné druhy těstovin.
V odkaze, který jsem přiložila, není v popisu produktu nic jiného, než že se jedná o nástavec na těstoviny. Ve fotodokumentaci v nabídce produktů je vyfoceno celkem 13 tvořítek na různé druhy těstovin. Z logiky věci vyplývá, že jsem očekávala, že přijde nástavec na těstoviny s 13ti tvořítky. Ale ani v krabici není úložné místo na jiná tvořítka, možná se běžně prodává jen s jedním a ostatní je třeba si dokoupit. Což z popisu produktu vůbec ani náznakem nevyplývá.
Může se jednat o klamavou reklamu?
Požaduji dodání tvořítek na těstoviny tak, jak jsou uvedené v popisu produktu, jelikož s tímto jsem zboží kupovala.
|
Tweet |
Z popisu produktu na e-shopu společnosti (https://www.alza.cz/kenwood-kwl90-124si-kenwood-kax92-a0me-d7500274.htm) nevyplývá, že by součástí balení mělo být jakékoliv tvořítko, ve fotodokumentaci u produktu, jak i z popisu stížnost plyne, se však nachází i foto s 13 tvořítky.
U příslušenství na jiném odkazu, které je možné ke kuchyňskému robotu dokoupit, je ale uvedeno přímo v popisu u produktu, že součástí balení bude i jedno tvořítko (např. https://www.alza.cz/kenwood-kax92-a0me-d5894984.htm).
Jelikož z fotodokumentace u produktu se spotřebiteli jeví, že součástí bude i celá sada tvořítek na těstoviny, domníváme se, že v tomto případě by mělo být dodáno spotřebiteli všech 13 tvořítek. Společnost zároveň u tohoto produktu úplně vynechala v popisu zboží informaci ohledně toho, že součástí balení bude alespoň jedno tvořítko. Tedy neuvedla zde v souvislosti s tvořítky nic oproti jinému zboží, které na svém e-shopu společnost inzeruje.
V tomto případě je vhodné se s celou situací obrátit na Českou obchodní inspekci, která by mohla spor vyřešit.
Jestliže má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna).
Obecně k dodání nekompletního zboží:
Pokud zboží nebylo dodáno v celku, může spotřebitel uplatnit u prodávajícího práva z vadného plnění. Spotřebitel má v tomto případě nárok na dodání chybějící věci. Není-li možné chybějící věc dodat, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, v popisu produktu uvádíme pouze jeden nastavec jako součást základního balení. Nástavce, které jsou zobrazeny na ilustrační fotografii, jsou prezentovány jako volitelně dokupitelné produkty, což znamená, že nejsou automaticky součástí základního balení.Samozřejmě pokud Vám zboží v takovém případě nevyhovuje, máte možnost odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od převzetí.Přeji hezký zbytek dne, Adéla, péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.