Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Na stránkách Datart (odkaz https://www.datart.cz/napoveda/vraceni-zbozi?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA-bmsBhAGEiwAoaQNmnb-UoIBbKx1x120ouSbs_jsjCnUqeuay9SxuoqcN_WwVieoYtYIahoCQv0QAvD_BwE)
je napsáno: Zboží zakoupené na e-shopu DATART.cz nebo v prodejně DATART můžete bez udání důvodu vrátit do 14 dní od jeho převzetí.
Toto tvrzení je však lživé, jelikož mi zboží zakoupené na prodejně nechtějí vzít zpět, toto bylo odůvodněno tím, že zboží lze vrátit pouze v případě zakoupení přes e-shop.
Vráceno zboží do 14 dní
Vrácení peněz za zakoupené zboží
|
Tweet |
Ze zákona platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Pokud však spotřebitel zboží zakoupí v kamenné prodejně, toto právo nemá.
V tomto případě však společnost na svých stránkách (dle odkazu v popisu stížnosti) možnost odstoupení nabízí také v případě uzavření kupní smlouvy v kamenné prodejně. Jedná se však o čistě smluvní ujednání, které se bude řídit tím, na čem se strany domluvily (např. v obchodních podmínkách).
Pokud však byly splněny veškeré podmínky pro uplatnění tohoto práva, mělo by být spotřebitelce umožněno od smlouvy odstoupit.
Možnost odstoupení od kupní smlouvy uzavřené v kamenné prodejně však společnost nabízí pouze na výše uvedeném odkazu, v obchodních podmínkách se již tato možnost nenabízí. Podle § 1812 OZ však platí, že pokud je možné obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.